تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار خوزستان خواستار شد
لزوم بازنگری در طرح جامع ترافیکی اهواز
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح شهرک ترافیکی اهواز گفت: این طرح اکنون در فاز دوم مطالعاتی خود قرار دارد
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح شهرک ترافیکی اهواز گفت: این طرح اکنون در فاز دوم مطالعاتی خود قرار دارد.

فرامند هاشمی‌زاده، ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید در راستای کاهش تعداد تصادفات و تلفات ناشی از آن با در نظر گرفتن اولویت بندی، اقدامات مهمی را انجام داد.

وی، نصب پل‌های مکانیزه جهت تردد عابرین پیاده، اجرای طرح ارسال پیامک به رانندگان متخلفی که توسط دوربین‌های ثبت تخلف رصد می‌شوند، تهیه و پخش برنامه‌های تلویزیونی با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیکی و با کمک گرفتن از ظرفیت‌های صداوسیمای استان را از جمله اقدامات مهم در حوزه ترافیک برشمرد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح شهرک ترافیکی اهواز گفت: این طرح اکنون در فاز دوم مطالعاتی خود قرار دارد و با توجه به اینکه شامل سه بخش آموزشی، تفریحی و ورزشی است می‌تواند گام موثری در ایجاد فضای مناسب فرهنگی و ورزشی برای جوانان باشد.

در ادامه این نشست فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گزارشی از تعداد تصادفات و تلفات درون شهری 9 ماهه اول سال و مقایسه آن با مدت مشابه در سال قبل و اقداماتی که در راستای کاهش آن صورت گرفته است را ارائه داد.

قاسم قدرتی اظهار کرد: متأسفانه تنها در 9 ماهه اول سال جاری 209 نفر بر اثر سوانح رانندگی در سراسر استان کشته شدند که این آمار نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد مجروحین سوانح رانندگی نیز طی این دوره زمانی 7 هزار و 494 نفر است که در این زمینه نسبت به سال قبل یک‌درصد کاهش را شاهد بودیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی با اعمال قانون خودرو‌های متخلف تمام تلاش خود را در راستای کاهش آمار عنوان شده انجام داده است ولی آمار‌ها نشان می‌دهد که باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان در پایان گفت: استفاده از تکنولوژی روز در راستای کنترل ترافیک از اهداف ماست و تلاش نمودیم با نصب تجهیزات مکانیزه و دوربین‌های هوشمند این موضوع را عملی کنیم که خوشبختانه در هرجایی که از این دوربین‌ها استفاده کردیم شاهد کاهش چشمگیر سرعت و متعاقباً شاهد کاهش تصادفات بودیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار