تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با رأی گیری پارلمان ملی؛
«وضعیت فوق العاده» در ترکیه سه ماه دیگر تمدید شد
دولت ترکیه اعلام کرد که «وضعیت فوق العاده» به مدت سه ماه دیگر در این کشور تمدید شد
دولت ترکیه اعلام کرد که «وضعیت فوق العاده» به مدت سه ماه دیگر در این کشور تمدید شد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، دولت ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که وضعیت فوق العاده به مدت سه ماه دیگر در این کشور تمدید شد.

«نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه در پایان نشست وزرای کابینه، این خبر را اعلام کرد.

کورتولموش خطاب به خبرنگاران گفت که اعضای کابینه تصمیم گرفتند که با موافقت پارلمان ترکیه، وضعیت فوق العاده از نوزدهم ژانویه (۳۰ دی ماه) به مدت نود روز تمدید شود.

وی دلیل این تصمیم را تکمیل فرآیند پاکسازی مؤسسات و نهادهای دولتی از عناصر وابسته به «سازمان تروریستی گولن» اعلام کرد؛ سازمانی که از سوی دولت ترکیه به  طرح ریزی کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه متهم است.

گفتنی است وضعیت فوق العاده در ترکیه که پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه- از روز بیست و یکم همان ماه- برقرار شد،‌ یکبار در یازدهم اکتبر تمدید گردید. حال این دومین تمدید سه ماهه از نوزدهم ژانویه سال جاری به اجرا در خواهد آمد.

لازم به ذکر است که به دنبال کودتای نافرجام ترکیه روابط آنکارا و واشنگتن نیز رو به تیرگی نهاد. ترکیه تاکنون دو بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام سازماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده؛ تقاضایی که تاکنون پاسخ مثبتی از واشنگتن دریافت نکرده است.  

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام مقامات آمریکایی گفته است چنانچه واشنگتن گولن را به آنکارا تحویل ندهد، روابط دو کشور تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار