تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اطلاع رسانی جشنواره تئاتر فجر خوزستان:
نخستین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در خوزستان به کار خود خاتمه داد
نخستین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی خوزستان با اجرای نمایش‌هایی در سطح استان امروز به کار خود خاتمه داد
دبیر اطلاع رسانی جشنواره تئاتر فجر خوزستان گفت: نخستین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی خوزستان با اجرای نمایش‌هایی در سطح استان امروز به کار خود خاتمه داد.

هادی گودرزی امروز اظهار داشت: آیین افتتاح جشنواره تئا‌تر فجر در خوزستان با حضور مسؤولان استان و کشور و احترام به شهدای عالی قدر حله، برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره آثار برگزیده سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر اجرا شدند که استان خوزستان برای اولین بار میزبان این رویداد مهم فرهنگی و هنری بود.

دبیر اطلاع رسانی جشنواره تئا‌تر فجر استان خوزستان عنوان کرد: امسال و به صورت هم زمان، آثار بر‌تر جشنواره تئا‌تر فجر خوزستان در شهرهای اندیمشک، دزفول، اهواز، بهبهان، شوشتر به اجرا در آمدند.

وی گفت: به همین جهت نمایش‌های هدیه مرموز، اسب چشمه، همه دختران من، سر آشپز پیشنهاد می‌کند و روشان در این شهر‌ها به روی صحنه تئا‌تر شهرهای مختلف استان خوزستان رفتند که با استقبال کم نظیر مردم مواجه شدند.

گودرزی بیان کرد: بیش از این نیز کارگاه آموزشی قابلیت‌های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی نمایش توسط یک مدرس ویژه از کشور کانادا و به مدت دو روز و در شهرستان‌های آبادان و اهواز مورد توجه و برگزار شد.

وی افزود: برگزاری اولین همایش ـ کارگروه تئا‌تر استان خوزستان به میزبانی شهرستان اهواز از دیگر بخش‌های پیش بینی برای اجرای آثار بر‌تر حوزه نمایش کشور در جشنواره تئا‌تر فجر استان خوزستان می‌باشد.

گودرزی با بیان اینکه با دعوت از ایوب آقاخانی مدرس بر‌تر تئا‌تر کشور برای تدریس کارگاه آموزشی کارگردانی تئا‌تر گفت: این کارگاه به مدت دو روز و با حضور کارگردانان بر‌تر استان خوزستان در شهرستان ماهشهر برگزار شد که مورد توجه بسیاری از هنرمندان قرار گرفت.

دبیر اطلاع رسانی جشنواره تئا‌تر فجر استان خوزستان اظهار کرد: پس از نمایش آثار بر‌تر این جشنواره به مدت یک هفته در شهرهای مختلف خوزستان، جشنواره تئا‌تر فجر این استان، به میزبانی شهرستان اهواز و به مدت چهار روز پذیرای نمایش فیلم‌های تئاتر‌های برگزار شده در سطح استان بوده و پس از آن جشنواره تئا‌تر فجر خوزستان نیز پایان کار خود را اعلام می‌کند.

وی گفت: گسترش علم آموزی، توجه به جوانان و تشویق به حضور در عرصه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد مشوق‌های لازم به شهروندان و هنرمندان برای حضور در عرصه‌های مربوط به این زمینه و توسعه ارزش آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله اهداف برگزاری تئا‌تر فجر در استان خوزستان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار