تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۹۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خادمی:
رد ادعای آبگیری ۶۲ درصدی تالاب هورالعظیم
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه ادعای آبگیری ۶۲ درصدی تالاب هورالعظیم از اساس کذب است از بی توجهی محیط زیست نسبت به احیای این تالاب انتقاد کرد
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه ادعای آبگیری ۶۲ درصدی تالاب هورالعظیم از اساس کذب است از بی توجهی محیط زیست نسبت به احیای این تالاب انتقاد کرد.

هدایت الله خادمی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر احیای 62 درصدی تالاب هورالعظیم، گفت: این ادعا از اساس کذب است و خانم ابتکار نه تنها برای احیای تالاب هورالعظیم هیچ اقدامی انجام نداده بلکه در پی بی توجهی این مقام مسئول 62 درصد محیط زیست استان دچار آسیب شده است.

بی ابتکاری " ابتکار " خشکی تالاب ها و محیط زیست خوزستان را رقم زده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بی ابتکاری " ابتکار " خشکی تالاب ها و محیط زیست خوزستان را رقم زده است، تصریح کرد: آلودگی‌های ناشی از حفاری نفت خشکی تالاب هورالعظیم و شیوع ریزگردها را در پی داشته و مردم خوزستان به جای هوا خاک تنفس می کنند در حقیقت سازمان حفاظت محیط زیست در احیای تالاب های خوزستان به ویژه هورالعظیم و همچنین مهار ریزگردهای خوزستان عملکرد موفقیت آمیزی نداشته و اقدامات بیشتر در حد شعار و ادعا بوده است.

خانم ابتکار باید از ارائه آمار غیرمستند و غیرواقعی در رابطه با احیای تالاب هورالعظیم خودداری کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خانم ابتکار باید از ارائه آمار غیرمستند و غیرواقعی در رابطه با احیای تالاب هورالعظیم خودداری کند، گفت: خانم ابتکار در هر فرصتی اقدام به ارائه آمار غیرمستند کرده و  این آمارهای غیرواقعی را به طور مدوام تکرار می‌کند در حالی که آب ورودی به هورالعظیم پساب کشاورزی و فاضلاب شهری و روستایی است.

هشدار نسبت به وضعیت نامطلوب تالاب هورالعظیم

وی با هشدار نسبت به وضعیت نامطلوب تالاب هورالعظیم، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست انگیزه‌ای برای احیای تالاب‌های خوزستان ندارد؛ انتظار می رود این دستگاه سلامت مردم را مورد توجه قرار داده و نهایت اهتمام خود را برای احیای تالاب های خوزستان برای مقابله با معضل ریزگردها به کار ببرد.

با مساله طبیعت و محیط زیست نمی توان شوخی کرد

خادمی با تاکید بر اینکه با مساله طبیعت و محیط زیست نمی توان شوخی کرد، افزود: باید جلوی قهر طبیعت را گرفت؛ تجربه نشان داده هرگونه دخالت انسان در مسیر طبیعی محیط زیست مشکلات اساسی را به وجود آورده است.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس دهم، احداث میان‌گذر دریاچه ارومیه را از جمله عوامل موثر در خشکی آن عنوان کرد و گفت: این اقدام جریان آب را با مشکل مواجه و موجبات خشکی آن را فراهم کرد؛ تالاب های  کشور نباید فدای بی مبالاتی عده ای شود.

وی با بیان اینکه خانم ابتکار هیچ‌گونه اختیاری از خود نداشته و حتی منابع زیادی هم در اختیار ندارد، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نباید زیرمجموعه دولت باشد بلکه باید به صورت مستقل فعالیت کند زیرا تا زمانی که زیر نظر دولت است دستوری عمل کرده و هیچ گونه اراده و اختیاری از خود ندارد.

مسئولان محیط زیست باید نسبت به سرنوشت محیط زیست کشور حساس باشند

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان سازمان محیط زیست باید نسبت به سرنوشت محیط زیست کشور حساس باشند، ادامه داد: باید انگیزه حفاظت از محیط زیست و برخورد با متخلفان محیط زیست در کارکنان محیط زیست افزایش یابد.

وی موضوع جنگ در کشورهای همسایه، دخالت در محیط زیست، فعالیت های نفتی بدون رعایت مسائل زیست محیطی را در خشکی تالاب های خوزستان به ویژه هورالعظیم موثر دانست وگفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد فعالیت نفتی وزارت نفت در میادین یاران و آزادگان هستیم؛ این دستگاه بدون اینکه به حفاری ها توجه داشته باشد حفاری ها را به حال خود رها می کند در حالی که مواد شیمیایی برخواسته از این حفاری ها برای سلامت انسان ها بسیار خطرناک بوده و تبدیل به ریزگرد می شود.

مردم محروم استان خوزستان با مشکلات زیست محیطی زیادی دست و پنجه نرم می کنند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی،  با انتقاد از اینکه مردم محروم استان خوزستان با مشکلات زیست محیطی زیادی دست و پنجه نرم می کنند و مشکلات زیست محیطی استان روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: اقدامات ما نه تنها نباید موجب آلودگی محیط زیست شود بلکه باید در راستای بهبود محیط زیست گام برداریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه منابع نفت خوزستان به تاراج می رود بدون اینکه بخشی از آن صرف رفع مشکلات بی شمار مردم خوزستان شود، افزود: دولت برای احیای تالاب های کشور به ویژه هورالعظیم باید منابع ویژه ای در لایحه بودجه 96 در نظر بگیرد؛ متاسفانه دولت برای پروژه های غیرضرور ردیف های بودجه در نظر می گیرد اما به  احیای تالاب ها و رفع معضل ریزگردها توجهی ندارد؛ البته اگر اختلاس گران پول ها را برگردانند نه تنها تالاب ها احیا می شوند بلکه تمامی مشکلات کشور رفع می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار