تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین اخبار درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری
سخنگوی وزارت کشور، توضیحاتی درباره آخرین اخبار برگزاری انتخابات و جلسات ستاد انتخابات ارائه کرد.
 
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور درباره برنامه‌ریزی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آینده اظهار داشت: روز گذشته اولین جلسه ستاد انتخابات با رحمانی فضلی حضور وزیر کشور برگزار شد که در این جلسه وزیر بر حفظ سلامت، امنیت، انسجام و رعایت بی‌طرفی کامل حوزه‌های وزارت کشور در برگزاری انتخابات قانونمند و باشكوه تاکید کرد.

وی با اشاره به اصل کلی برگزاری انتخابات تصریح کرد: هماهنگی و همكاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای نقش‌آفرین در امر انتخابات بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای انجام شده تا بتوانیم حداکثر همراهی و هماهنگی را در سطح ملی، استان‌ها و شهرستان‌های کشور شاهد باشيم.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: اقداماتی که از تیر ماه سال جاری تاکنون در رابطه با برگزاری انتخابات سال آینده در حوزه‌های مختلف وزارت کشور انجام شده خدمت وزیر کشور گزارش شد که وی دستورات لازم را صادر کرد و تصمیماتی هم در این رابطه در ستاد اتخاذ شد.

سامانی درباره جزئیات مباحث مطرح شده در نخستین جلسه ستاد انتخابات یادآور شد: در این جلسه تفاوت‌هایی که قوانین سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس با هم دارند مورد بررسی قرار گرفت و در رابطه با انجام هر یک تمهیداتی از سوی وزارت کشور انجام شد.

 در 140 کشور صندوق اخذ رای ریاست جمهوری مستقر می‌شود


رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات گفت: در بیش از 1200 شهر و 39 هزار روستا انتخابات شوراهاي اسلامی برگزار خواهد شد، با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در انتخابات ریاست جمهوری ایرانیان مقیم خارج از کشور هم در این انتخابات شرکت می‌کنند به طوری که در 140 کشور صندوق اخذ رای ریاست جمهوری خواهيم داشت.

 برگزاری جلسات ستاد انتخابات به صورت هفتگی


وی از برگزاری جلسات ستاد انتخابات به صورت مستمر و هفتگی خبر داد و تصریح کرد: تحرکات انتخاباتی افراد و جریانات مختلف سیاسی در سطح کشور رصد می‌شود، همچنین آخرین اقدامات و گزارش هایی که هر یک از کمیته‌های تخصصی انجام دادند در جلسات ستاد مطرح می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها نیز پس از تایید وزیر کشور به همه استانداری‌ها و فرمانداری ها جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: ستادهای انتخابات استان‌ها متناسب با برنامه وزارت کشور تشکیل شده و در حال تشکیل است، لذا امیدواریم تا هفته آینده برای تمامی استان‌ها ستادهای مورد نظر و اعضای آنها مشخص و احکام آنها نیز صادر شود.

سامانی اظهار داشت: تمهیدات اجرایی و پشتیبانی به لحاظ تامین امکانات به صورت کامل اندیشیده شده و مواردی که نیاز بوده تامین شده و مابقی هم در فرصت باقیمانده مطابق برنامه زمان‌بندی انتخابات انجام می‌شود، لذا امیدواریم بتوانیم در کمال صحت، دقت،‌ امنیت و آرامش شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

لایحه نظام جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی دولت به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود


رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات با اشاره به ارائه پيش نويس لایحه جامع نظام انتخابات به دولت اظهار داشت: پیش‌نویس این لایحه در وزارت کشور با استفاده از تجربیات ادوار مختلف برگزاری انتخابات و مطالعه تطبيقی با ساير كشورها تهیه و به دولت تقدیم شده، در حال حاضر نیز این لایحه در کمیسیون سیاسی دولت به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار دارد امیدواریم با تصویب کمیسیون سیاسی دولت  موضوع در جلسه هیئت وزیران مطرح شود تا بتوانیم آن را به مجلس تقدیم کنیم.

وی درباره تامین امنیت برگزاری انتخابات و مسئولیت وزارت کشور در این حوزه متذکر شد: انتخاباتی که در اسفند ماه گذشته برگزار شد به لحاظ شاخص‌های امنیتی و وضعیت آرامش یکی از بهترین و بی‌نظیرترین انتخاباتی بود که در کشور برگزار شده است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: دلیل امنیت در برگزاری انتخابات گذشته آن بود که قبل از برگزاری انتخابات ستاد امنیت انتخابات با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی انتظامی و نظامی پیش‌بینی‌های لازم را به نحو شایسته انجام داده بود و نهایتا مردم هم به عنوان صاحبان انتخابات و کشور همکاری خوبی با دستگاه‌های متولی داشتند.

سامانی یادآور شد: با هوشیاری ملت و مجریان برگزاری انتخابات و هماهنگی كليه عوامل دست اندرکار خوشبختانه هیچ گونه حادثه سوئی در انتخابات گذشته رخ نداد و  همه حوزه ها وظايف خود را به خوبی انجام دادند

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز درباره انتخابات سال آینده ستاد امنیت انتخابات با همان شكل و بسیار قوی‌تر و با اشراف كامل به موضوعات شروع به کار کرده و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در این دوره هم شاهد برگزاری انتخاباتی با بالاترین درجه از شاخص‌های امنیت و آرامش باشیم.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات درباره بودجه برگزاری انتخابات اظهار داشت: بودجه برگزاری انتخابات در قالب لایحه بودجه سال 96 تعیین شده و با تصویب مجلس و ابلاغ قانون بودجه از اول فروردین 96 عملياتی خواهد شد.

سامانى ادامه داد: سقف بودجه برگزاری انتخابات در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی بوده و منتظر نتایج بررسی این کمیسیون و مصوبات صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستیم تا بر اساس آن بتوانیم اقدامات را پیگیری کنیم.

امسال در شهر تهران 15 هزار نفر از معتادان متجاهر ساماندهی شدند


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه وزارت کشور برای ساماندهی گورخواب‌ها به چه صورت است تصریح کرد: ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر جزو مواردی بوده که از اقدامات مسئولانه و ارزشمند دولت یازدهم در سال‌های گذشته شناخته می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور اقدامات انجام شده در مقابله با آسيبهای اجتماعي هم از حيث پیشگیری و هم درمان را در اين دولت مبنايی و با رشد شتابان خواند و گفت: امسال در شهر تهران تاکنون 15 هزار نفر از معتادان متجاهر ساماندهی شدند در حالی که در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد افراد ساماندهی شده 500 نفر بود. بنابراین باید گفت این تفاوت معنادار است و اقدامات انجام شده در این راستا بسیار اثربخش بوده است.

وی تاكيد كرد: حفظ كرامت انسانها و تلاش براي برخورداری همه افراد از امكانات مناسب از اصول حاكم بر تصميمات دولت است و وجود حتی يك نفر بی خانمان نيز شايسته جمهوری اسلامی ايران نیست و در اين راستا وزارت کشور و دستگاه های متولی آماده پيگيرى تا ریشه‌کن کردن این معضل هستند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار