تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۹۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک تأکید کرد:
لزوم برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده در اندیمشک
عرضه مرغ زنده بهداشت عمومی جامعه را تهدید می‌کند و لازم است برای پیشگیری از ابتلای طیور به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان نسبت به تغییر کاربری واحدهای عرضه مرغ زنده اقدام شود
رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک گفت: عرضه مرغ زنده بهداشت عمومی جامعه را تهدید می‌کند و لازم است برای پیشگیری از ابتلای طیور به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان نسبت به تغییر کاربری واحدهای عرضه مرغ زنده اقدام شود.

محمد شیخی امروز اظهار کرد: واحدهای فروش مرغ زنده به دلیل مشکلات بهداشتی، انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های ثانویه، انتشار بیماری بین واحدهای مرغداری، به خطر انداختن صنعت مرغداری، آلودگی ثانویه گوشت (لاشه مرغ)، آلودگی محیط زیست، نبود نظارت در ذبح شرعی در کشتارگاه از نظر دامپزشکی مشکل دارند و فعالیت آنها مورد تائید نیست.

وی افزود: در حال حاضر حدود 300 واحد فروش مرغ زنده و کشتارگاه‌ غیرمجاز در اندیمشک وجود دارد که برای مقابله و ساماندهی نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی دیگر هستیم.

رئیس دامپزشکی اندیمشک ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد طیور را یکی دیگر از دلایل ضرورت تغییر کاربری این واحدها عنوان کرد و گفت: آنفلوانزای فوق حاد طیور بهداشت عمومی جامعه را تهدید می‌کند و عوارض جبران ناپذیری بر اقتصاد دارد که لازم است برای پیشگیری از ابتلای طیور به این بیماری اقدام شود.

شیخی برای کنترل و نظارت بر مرغداری‌های اندیمشک خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از شهرداری، محیط زیست، بهداشت و دامپزشکی شد تا نسبت به پلمب واحدهای فروش مرغ زنده اقدام شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار