تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۹۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا پایان دولت، ۱۹ شهر جدید تحویل می‌شود
54 درصد از مسکن مهر در 3 سال اخیر تحویل شد / مسکن مهرپردیس را با 35 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم اکنون پیشرفت به 80 درصد رسیده است
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از وجود طرح‌های مسکن مهر در یکهزار و 162 شهر خبر داد و گفت: تاکنون طرح‌های مسکن مهر در 802 شهر از نظر ساخت و در 488 شهر از تمامی جهات ساخت و آماده‌سازی به پایان رسیده است.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «احمد اصغری مهرآبادی» درباره آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در کشور اظهار کرد: تاکنون تعداد یک میلیون و 774 هزار و 761 واحد مسکن مهر در کشور تکمیل و افتتاح شده است که تعداد 764 هزار و 560 واحد آن در سه سال اخیر انجام شده است.
 
وی عملکرد دولت یازدهم در حوزه تکمیل و افتتاح واحد در طرح مسکن مهر را در طول سه سال 43 درصد نسبت به عملیات اجرایی هشت ساله دولت‌های نهم و دهم در این حوزه اعلام کرد. اصغری مهرآبادی گفت: 54 درصد از کل واحدهای واگذار شده در دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده است که بدون شک نسبت به دوره قبلی بسیار چشمگیر است.
 
اصغری مهرآبادی از وجود حدود 289 هزار واحد به صورت نیمه‌تمام در مراحل مختلف ساخت در طرح مسکن مهر کشور خبر داد و گفت: 2.35 درصد این واحدها در مرحله پی‌سازی، 17.46 درصد در مرحله اسکلت، 8.4 درصد در مرحله سقف، 18.21 درصد در مرحله سفت‌کاری و 53.59 درصد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: 117 هزار واحد از واحدهای باقیمانده فاقد متقاضی است و 229 پرونده دیگر با ظرفیت 49 هزار واحد در مراجع قضایی و در حال رسیدگی است که در این میان 123 هزار واحد بویژه در شهرهای جدید وجود دارد که بشدت نیازمند منابع مالی است.
 
مسکن مهر 19 شهرتا پایان دولت تمام می‌شود
 
همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طی هفته‌های آینده در پردیس و پرند واحدهایی از مسکن مهر افتتاح خواهیم کرد گفت: تا پایان سال در 15 شهر و تا پایان دولت، پرونده مسکن مهر در 19 شهر جدید بسته خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، محسن نریمان اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زیربنایی و روبنایی مسکن مهر تعامل مناسبی با شرکت عمران برقرار کرده‌اند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز قول کمک 130 میلیارد تومانی برای پردیس داده است. وزارت نیرو هم اوراق خزانه را برای طرح‌های زیربنایی و روبنایی منتشر می‌کند. با این شرایط می‌توانیم تا پایان دولت، مسکن مهر را به طور کامل تحویل دهیم.
 
وی افزود: شرکت عمران حدود 19 شهر جدید را راهبری و مدیریت می‌کند که تقریباً در بیش از 15 شهر تا قبل از پایان سال مسکن مهر را تمام می‌کنیم و مقدار باقی مانده را هم تا پایان دولت تحویل می‌دهیم. هفته‌های آینده در پردیس و پرند افتتاح داریم و بتدریج متقاضیان مسکن مهر را به سرپناه می‌رسانیم.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص چگونگی افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار قرار است وام از 30 میلیون به 40 میلیون افزایش یابد. بانک مرکزی این موضوع را باید به بانک عامل که بانک مسکن است ابلاغ کند. معمولاً بانک عامل با ما هماهنگی می‌کند که چه کسانی اولویت استفاده دارند. ما نیز کسانی که آورده بیشتری دارند و در شرف تحویل هستند را در اولویت قرار می‌دهیم. از این جهت خواهش می‌کنم متقاضیان از این فرصت مناسب استفاده کنند و آورده خود را به حدنصاب برسانند. نریمان تأکید کرد: این افزایش وام به هیچ وجه افزایش قیمت مسکن مهر نیست بلکه فقط کمک به متقاضی است و تسهیلات 10 میلیون تومانی جزو آورده متقاضیان محسوب می‌شود.
 
نریمان با بیان اینکه مسکن مهر پردیس را با پیشرفت حدود 35 درصد از دولت قبل تحویل گرفتیم خاطرنشان کرد: امروز یکی از سایت‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی را در کل کشور دارد پردیس است که به بالای 80 درصد رسیده و بخش‌هایی آماده تحویل است.
:
:
:
آخرین اخبار