تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد:
سبک زندگی ناسالم مردم خوزستان عامل افزایش مرگ و میر
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تغذیه سالم جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: تغییر الگوی تغذیه مردم از غذاهای خانگی و سنتی به سمت غذاهای فست‌فود یکی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به بیماری غیرواگیر است
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر عمدتا به سبک زندگی ناسالم مربوط می‌شوند، گفت: بیمار‌های غیرواگیر بار عمده بیماری‌ها و مرگ و میر را در کشور و استان خوزستان تشکیل می‌دهند.

شکر‌الله سلمان‌زاده اظهارداشت: در گذشته نه چندان دور بیماری‌های واگیر سبب مرگ و میر افراد می‌شدند اما امروزه بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری قلبی عروقی و سرطان‌ها عاملان اصلی مرگ هستند.

وی با اشاره به بیماری‌های غیرواگیردار افزود: بیماری‌های غیرواگیردار عمدتا به سبک زندگی ناسالم مربوط می‌شوند و تغذیه ناسالم، عدم تحرک بدنی کافی، مصرف سیگار، قلیون و الکل دلایل اصلی مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر هستند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تغذیه سالم جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: تغییر الگوی تغذیه مردم از غذاهای خانگی و سنتی به سمت غذاهای فست‌فود یکی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به بیماری غیرواگیر است.

وی بیان کرد: افزایش مصرف چربی، قند و نمک می‌توانند سبب ایجاد خیلی از بیماری‌ها شوند. میزان مصرف استاندارد نمک 5 گرم در روز است اما در خوزستان روزانه بیش از 12 گرم نمک مصرف می‌شود که عمدتا از طریق روش‌های نامحسوس مصرف مواد خوراکی  مانند چیپس، پفک، سس و فست‌وفود که حاوی مقدار زیادی نمک هستند، وارد بدن می‌شوند.

سلمان‌زاده افزود: مصرف استاندارد قند روزانه 12 گرم است اما متاسفانه در خوزستان بیش از 22 گرم قند مصرف می‌شود که منابع مصرف قند انواع نان، شرینی‌جات، بیسکویت، نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی هستند و سبب بالارفتن قندخون افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: مصرف چربی مانند چربی ترانس  و انواع روغن‌های اشباع شده که در فست‌فودها، فلافل فروشی‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود می‌تواند تصلب شرائین، خطرات قلبی و عروقی و انواع سکته‌های مغزی و قلبی را به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیمار‌های غیرواگیر بار عمده بیماری‌ها و مرگ و میر  را در کشور و استان خوزستان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به افزودنی‌ها و موادنگهدارنده مورد استفاده در صنعت غذا عنوان کرد: غذاهای کنسرو شده و گوشت‌های پروسه مانند سوسیس و کالباس متاسفانه برای نگهداری آن‌ها از مواد افزودنی، ترکیبات ازته و سایر ترکیباتی که می‌توانند سرطان‌زا باشند، استفاده می‌شود.

سلمان‌زاده بیان کرد: توصیه می‌کنم که مردم به زندگی سالم روی آورند، زندگی سالم یعنی تحرک بدنی کافی، مصرف کم نمک، قند و همچنین مصرف نکردن فست‌فود و نوشابه است.

وی با بیان اینکه روزانه حداقل 5 واحد میوه‌ و سبزیجات مصرف شود، افزود: برای برخورداری از زندگی سالم  توصیه می‌شود که گوشت و کربوهیدارت به میزان کافی همچنین  از لبنیات کم چرب استفاده شود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
2
نبود تفریحات سالم و مراکزی مناسب مثل پارک ارم و شهررویاها تهران و اصفهان و بی کفایتی مسئولان پروازی که فقط جیبشان را در این استان پر پول می کنند باعث شده مردم به جای تفریح درست به فکر رستوران گردی و خورد و خوراک باشند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
1
سبک زندگی نیست داداش.فقر باعث خوردن فلافل میشه دادشم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
آلودگی هوا، بیکاری و مشکلات اجتماعی و از همه مهمتر بی کفایتی برخی مسئولین عوامل اصلی مرگ و میر در خوزستان هستند.
:
:
:
آخرین اخبار