تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات دوچرخه‌سواری:
ایرادات پیست شهدای خوزستان برطرف شد/تیم‌ملی امشب به اهواز می‌آید
با برطرف شدن نواقص موجود در پیست شهدای خوزستان، تیم‎ملی جهت برپایی اردویی 20 روزه امشب (شنبه) وارد اهواز می‌شود
رییس هیات دوچرخه‌سواری خوزستان گفت: با برطرف شدن نواقص موجود در پیست شهدای خوزستان، تیم‎ملی جهت برپایی اردویی 20 روزه امشب (شنبه) وارد اهواز می‌شود.

امیر آهنجان در خصوص این که پیش از این خبر لغو اردوی تیم‎ملی در اهواز و برگزاری آن در تهران به گوش رسیده بود و به یکباره اعلام شد اردو در اهواز برگزار می‌شود، توضیح داد: با توجه به انتخابات مجمع فدراسیون که چند روز قبل با حضور وزیر ورزش انجام شد و آقای قمری با 35 رای به عنوان رییس انتخاب شد، با جمع‌بندی که هیات‌های استانی حاضر در مجمع انجام دادند، بنا شد تمام اختیارات نیز به آقای قمری واگذار شود.

وی ادامه داد: پس از این مجمع، جلسه‌ای را در تهران با آقای قمری برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط آب و هوایی این فصل از سال در خوزستان و وجود یک پیست مطرح کشوری در اهواز، اردوی تیم‎ملی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در این شهرستان برگزار شود.

رییس هیات دوچرخه‌سواری خوزستان افزود: در همین راستا طی هفته گذشته صحبت‌هایی را با آقای چایچی (مدیر تیم‌های ملی) داشتیم و وی دو روز پیش به اهواز آمد و بازدیدی را از پیست اهواز جهت ارزیابی میزان آمادگی این پیست داشت که از سوی وی ایراداتی به پیست وارد شد.
وی اضافه کرد: به لطف خدا با همکاری که میان اعضای هیات صورت گرفت، توانستیم این ایرادات را ظرف 48 ساعت برطرف کنیم و تیم‎ملی امشب وارد اهواز خواهد شد و از فردا رسماً کار خود را زیر نظر کادر فنی آغاز خواهد کرد.

آهنجان اظهار کرد: همچنین به این نتیجه رسیدیم که اردو در دو مرحله برگزار شود به این ترتیب که ابتدا آقایان وارد اهواز خواهند شد و پس از چند روز که خوابگاه بانوان نیز در یکی از مهمان‌سراهای شهر اهواز مهیا شد، آن‌ها نیز اردوی خود را آغاز کنند.

وی همچنین از اعطای میزبانی مرحله آخر لیگ برتر دوچرخه‌سواری کشور به خوزستان خبر داد و افزود: در خلال برگزاری اردوی تیم‎ملی، مرحله نهایی لیگ برتر نیز از 28 دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه در اهواز و ماهشهر برگزار خواهد شد؛ به این ترتیب که مسابقات پیست در اهواز و مسابقات جاده در ماهشهر انجام می‌شود.

رییس هیات دوچرخه‌سواری خوزستان با بیان این‎که آغاز مسابقات قهرمانی آسیا از هفدهم بهمن‌ماه در دهلی‎نو می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به این که پیست دهلی نو از نوع چوبی است، اردوی تیم‎ملی هشتم بهمن‌ماه در اهواز به پایان می‌رسد و ملی‌پوشان بلافاصله و چند روز زودتر به هندوستان اعزام می‌شوند تا بتوانند با پیست چوبی و همچنین آب‌وهوای این کشور آشنا شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام ایرادات پیست اهواز برخلاف سال قبل برطرف شده است؟ بیان کرد: تا جایی که ممکن بود ایرادات را برطرف کنیم، کردیم اما موضوعی که وجود دارد این است که پیست اهواز تحویل موقت است و رییس فدراسیون نیز در حال پیگیری است که این پیست تحویل دائم به ما شود. فاضلاب پیست کمی مشکل دارد که هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون تومان را می‌طلبد و این از دست خود هیات خارج است. با وجود این، این موضوعات را به معاونت فنی اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون انتقال داده‌ایم تا به یاری خدا این موضوع هم حل شود.

آهنجان گفت: در مجموع شرایطی که آقای چایچی به ما اعلام کرده بود را مهیا کرده‌ایم و حتی وضع خوابگاه پیست نیز به حد مطلوب رسیده و قرار است تیم‎ملی آقایان در خود پیست مستقر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گرفتن میزبانی مرحله نهایی لیگ برتر کشور در شرایطی که خود استان تیمی در آن ندارد، کاری منطقی بود؟ نیز گفت: ما اگر می‌خواستیم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را بگیریم، عملاً امکان‌پذیر نبود چرا که این رقابت‌ها در تیرماه برگزار می‌شود و هیچ رکاب‌زنی در این ماه در خوزستان حضور پیدا نمی‌کند و این را باید قبول کرد. بنابراین من به عنوان رییس هیات باید فکری برای توسعه دوچرخه‌سواری شهرم کنم و یک سری میزبانی‌ها را بگیرم. متاسفانه در این فصل از سال که ما امکان میزبانی داریم فقط لیگ برتر برگزار می‌شود که ما نماینده‌ای در آن نداریم.

رییس هیات دوچرخه‌سواری خوزستان ادامه داد: با وجود این در حال رایزنی هستیم تا در صورت امکان آقایان رضا رشنو و احسان خادمی به عنوان نمایندگان هیات استان در رقابت‌ها شرکت کنند.

وی در خصوص این که آیا این دو ورزشکار با توجه به پول بیشتری که استان‌های دیگر به آن‌ها خواهند داد، حاضر خواهند بود برای خوزستان رکاب بزنند؟ عنوان کرد: به هر حال باید با آن‌ها صحبت کنیم. قرار است رییس هیات اهواز صحبت‌هایی را با آن‌ها انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

آهنجان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خوزستان در اردوی تیم‎ملی نماینده‌ای دارد؟ نیز گفت: به احتمال 99 درصد رضا رشنو جزو اردونشینان تیم‎ملی باشد زیرا من اعتراضی را در خصوص او به فدراسیون ارائه کردم و آقای قمری نیز قول مساعد داد تا یک تست مجدد از او بگیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار