تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت رکورد جابه‌جایی سه خودرو با دندان توسط دختر 16 ساله اهوازی
فائزه سرلک، دختر 16 ساله اهوازی موفق شد با جا به جایی سه خودرو با دندان، این رکورد را در جهان به ثبت برساند
فائزه سرلک، دختر 16 ساله اهوازی موفق شد با جا به جایی سه خودرو با دندان، این رکورد را در جهان به ثبت برساند.

مراسم ثبت این رکورد، امروز (شنبه) با حضور مسوولان استانی و جمعه بسیاری از مردم در پارکینگ کتابخانه مرکزی کیانپارس اهواز برگزار شد.

فائزه سرلک که مدتی پیش نیز سه خودرو را با دندان جا به جا کرده بود، امروز هم موفق شد سه خودرو شامل یک دستگاه فولکس، النترا و پراید را به متراژ 4 متر و شش سانتیمتر به نام خود در جهان به ثبت برساند.

این بانوی کاراته‌کا در 10 سالگی نیز موفق شده بود یک پژوه 405 را با دندان هایش جا به جا کند.

ثبت رکورد جابه‌جایی سه خودرو با دندان توسط دختر 16 ساله اهوازی

فائزه سرلک: می خواستم به جهان ثابت کنم دختران ایرانی استعدادهای بی‌نظیری دارند


دختر 16 ساله اهوازی پس از کشیدن سه خودرو با دندان، گفت: هدفم این بود که به جهان ثابت کنم دختران ایرانی استعدادهای بی نظیری دارند.

فائزه سرلک در مراسم ثبت این رکورد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به کمک ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا (س) این افتخار را پیدا کردم تا سه خودرو را به متراز چهار متر و شش سانتی متر جا به جا کنم و این رکورد را در جهان به ثبت برسانم تا افتخاری برای ایران و هم استانی هایم باشد.

وی با اشاره به هدفش از انجام چنین کاری، گفت: من می خواستم به جهان ثابت کنم دختران ایرانی استعدادهای بی نظیری دارند.

این بانوی کاراته کا افزود: من اولین دختری هستم که چنین رکوردی رابه ثبت رساندم و برای ادامه کار نیاز به حمایت مسوولان دارم.

وی گفت: البته باید به این موضوع هم اشاره داشته باشم که من می خواستم این سه خودرو را به متراژ بیشتری جا به جا کنم که به دلیل وزن سنگین خودروها و زمین نامناسب، نتوانستم آن چه مدنظرم بود را به ثبت برسانم. ان شاءالله در برنامه های بعدی بتوانم این رکورد را ارتقا دهم.

هادی رضایی، مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی نیز در خصوص ثبت رکورد فائزه سرلک، گفت: طبق قوانین جهانی کتاب رکوردهای گینس هر فرد می تواند برای ثبت رکورد مورد نظر خود، این کار را برای سه بار انجام دهد که خانم سرلک نیز امروز این کار را برای سه بار انجام داد.

وی افزود: حد نصاب ما سه متر بود که خانم سرلک توانست امروز با جا به جایی سه خودرو به متراژ 4 متر و شش سانتیمتر، فعلا رکورددار این بخش باشد.

مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی گفت: امیدوارم خانم سرلک در برنامه های بعدی اش بتواند رکورد خود را افزایش دهد. ما تاکنون چنین رکوردی را در بخش بانوان نداشته ایم.

همچنین حمید سالمی، رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان در این مراسم، عنوان کرد: بانوان ما در تمامی عرصه های زندگی به ویژه ورزش حضور فعالی داشته اند که نمونه آن هم فائزه سرلک است.

رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: خدا را شاکریم که بانوان ما در عرصه های بین المللی، جهانی و آسیایی با حجاب کامل حضور پیدا می کنند.

وی عنوان کرد: به خانواده سرلک تبریک می گویم و امیدوارم شاهد رکوردزنی پوریا سرلک، بردار این بانوی 16 ساله نیز باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار