تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرستان گتوند استخر شنا ندارد
شهرستان 74 هزار نفری گتوند در شمال استان خوزستان استخر شنا ندارد
فقدان استخر شنا در شهرستان گتوند موجب شده تا امکانات لازم برای پرداختن ورزش های آبی در این شهرستان وجود نداشته باشد و در فصل شنا نیز جوانان گتوندی در رودخانه کارون اقدام به شنا کنند.

فرماندار گتوند احداث استخر سرپوشیده استاندارد را از نیازهای ضروری برای توسعه ورزش های آبی در این شهرستان عنوان کرد و گفت:تنها استخر در دست ساخت شهرستان گتوند طبق برنامه ریزی انجام شده و تامین اعتبار اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سیدمجید صالحی در سومین نشست شورای ورزش این شهرستان با بیان اینکه روند ساخت تنها استخر این شهرستان به سرعت در حال اجراست افزود: تکمیل استخر سرپوشیده گتوند از طرح های اولویت‌دار این شهرستان است که ابتدای سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح با 97درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است اضافه کرد: با توجه به محدودیت های مالی در سال های اخیر که وجود داشت افتتاح این استخر به تاخیر افتاد.

فرماندار گتوند در ادامه با اشاره به اینکه برای راه اندازی این استخر پیگیری های زیادی از سوی فرمانداری، نماینده مردم در مجلس و نماینده سابق شهرستان های شوشتر و گتوند صورت گرفته است، افزود:با افتتاح این استخر استاندارد، دغدغه‌ مردم به ویژه ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش های آبی در شهرستان برطرف خواهد شد.

صالحی گفت:این استخر یکی از مجهزترین استخرهای استان خوزستان می باشد که آخرین مراحل تکمیل و بهره برداری را طی می کند.

وی به اهمیت ورزش همگانی و لزوم توسعه آن اشاره کرد و ادامه داد: جامعه به ورزش در تمامی رشته ها نیاز دارد اما ورزش همگانی از اهمیت بیشتری برخورداراست چرا که نشاط و شادابی را به جامعه تزریق می کند.

فرماندار گتوند از همکارای شهرداران برای رفع مشکلات ورزش این شهرستان تشکر و قدر دانی کرد و افزود: مشکلات ورزش دراین شهرستان را با وجود محدودیت های مالی رفع خواهیم کرد.

فرماندار گتوند از خیران این شهرستان خواست در کنار کمک به مساجد ،مدارس و دیگر زمینه ها، ورزش شهرستان را نیز پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا رئیس اداره ورزش وجوانان گتوند نیز در این نشست به سند توسعه ورزش شهرستان اشاره کرد وگفت: سند توسعه هرشهرستان دارای شاخصه هایی از جمله توسعه اماکن ورزشی، آمار ورزشکاران و امکانات ورزشی است.

امیدوار جمالپور به برنامه های اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند در دهه فجر امسال اشاره کرد و ادامه داد: چهارهمایش کوهنوردی، مسابقات والیبال، آمادگی جسمانی، فوتبال، دو و میدانی، مسابقات رزمی و مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی از برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر امسال در شهرستان گتوند می باشد.

رئیس شورای شهرستان گتوند نیز با اشاره به مشکلات ورزش در این شهرستان گفت: زمین ورزشی جهت ساخت مجتمع ورزشی شهر سماله که 22ماه از واگذاری آن می گذرد و استعلام آن به جهاد کشاورزی شهرستان تحویل داده شده به دلایلی بلاتکلیف مانده است.

علی علیزاده همچنین به ساخته نشدن سالن ورزشی شهر سماله اشاره کرد و افزود: عملیات ساخت این سالن ورزشی به دلیل تامین نشدن اعتبار مالی تاکنون آغاز نشده است لذا از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان انتظار می رود با تامین اعتبار لازم نسبت به احداث این سالن ورزشی اقدام کند.

وی به برگزار نشدن مسابقات ورزشی در برخی روستاها و شهرها این شهرستان اشاره کرد و خواستار برگزاری مسابقات ورزشی روستایی در بخش عقیلی گتوند شد.

مسئول ورزش بانوان گتوند نیز در ادامه به فرهنگ سازی و اهمیت ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش بانوان در زندگی اجتماعی و خانواده اهمیت دادن به سلامت آنها باید به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول مورد توجه باشد.

کوکب حسین پور افزود: در این راستا باید تلاش شود تا سلامت بانوان نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با فراهم کردن بستر لازم زمینه فعالیت‌های ورزشی بانوان بیشتر فراهم شود.

وی پرداخت حق الزحمه مربیان،پشتیبانی و فراهم نمودن ایاب و ذهاب تیم تکواندو بانوان جهت اعزام به مسابقات لیگ استانی،کمک به برگزاری مسابقات ورزشی بانوان در دهه فجر را از سوی مسئولان خواستار شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گتوند
:
:
:
آخرین اخبار