تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۳۹۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع صنفی کارگران فضای سبز دزفول
تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول صبح یکشنبه در اعتراض به آنچه که پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود عنوان کردند مقابل ساختمان فرمانداری تجمع صنفی برپا کردند
تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول صبح یکشنبه در اعتراض به آنچه که پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود عنوان کردند مقابل ساختمان فرمانداری تجمع صنفی برپا کردند.

بیش از 50 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول روز یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری خواستار پرداخت حقوق معوقه و پرداخت حق بیمه خود شدند.

این کارگران که به صورت حجمی و زیرنظر پیمانکار در فضای سبز مناطق مختلف شهرداری دزفول مشغول کار هستند با انتقاد از پرداخت نشدن به موقع حقوق خود اظهارکردند:با داشتن چند سال سابقه، حقوق کارگران فضای سبز به درستی پرداخت نمی شود به طوریکه این کارگران حدود 6 ماه حقوق معوقه طلبکار هستند ضمن اینکه بیمه آنان نیز قطع شده است.

این کارگران معتقدند از زمان تغییر وضعیت از نیروی انسانی به کارگر حجمی با مشکل تاخیر در پرداخت حقوق روبه رو شده اند و این امر برای آنها مشکل ساز شده است.

نداشتن امنیت شغلی و تهدید به اخراج از سوی پیمانکار دیگر نگرانی این کارگران معترض بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول با حضور در جمع این کارگران به گفت و گو با آنان پرداخت.

وی همچنین گفت:کارگران فضای سبز مناطق مختلف شهرداری دزفول که مقابل فرمانداری تجمع کرده اند به صورت حجمی مشغول به کار هستند.

امیر عیسی زاده افزود:برای حل مشکل این کارگران تاکنون جلسات متوالی با حضور شهردار برگزار شده و صبح امروز نیز بخشی از مطالبات این کارگران پرداخت شد.

وی گفت:کارگران فضای سبز شهرداری دزفول که بیش از 200 نفر هستند و کلیه آنها زیرنظر پیمانکار مشغول بکار هستند بین سه تا چهار ماه حقوق معوقه دارند که تلاش می شود مشکل آنها حل شود.

یک مقام مسئول شهرداری دزفول که در جمع کارگران حضور یافته بود نیز گفت: مشکل مالی در کلیه شهرداری های خوزستان وجود دارد و شهرداری دزفول نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با اشاره به انبوه کارگران فضای سبز شهرداری دزفول افزود:با نصف این تعداد کارگران نیز می توان کارهای فضای سبز شهر دزفول را پیش برد و نیازی به این تعداد کارگر نیست زیرا شهرداری توان پرداخت حقوق همه این نیروها را ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز دراین خصوص گفت:به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش درآمد،مشکل مالی گریبانگیر شهرداری شده و باعث شده شهرداری نتواند بدهی خود را به پیمانکار پرداخت کند.

عظیم سرافراز افزود:علاوه بر مشکل حقوق چندین ماهه معوقه کارگران فضای سبز شهرداری دزفول با مشکل قطع بیمه نیز روبه رو هستند که در جلساتی که با رئیس بیمه تامین اجتماعی دزفول برگزار شد مقرر شد بیمه طلب خود از پیمانکاران را بصورت اقساط دریافت کند تا توانایی پرداخت وجود داشته باشد ضمن اینکه حساب بانکی شهرداری دزفول را بابت بدهی مسدود نکند.

وی افزود:در روزهای آینده جلساتی برای رفع مشکل مالی شهرداری برگزار خواهد شد تا فکری برای ایجاد منابع درآمد برای شهرداری شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار