تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین فرماندار زن در خوزستان معرفی شد
آیین معارفه نخستین فرماندار زن در خوزستان، در شهرستان کارون برگزار شد
آیین معارفه و تکریم فرمانداران جدید و قدیم شهرستان کارون، یکشنبه در فرهنگسرای مهدیه این شهرستان برگزار شد.

فرماندار جدید شهرستان کارون در این آیین، حضور تعداد زیادی از شهروندان و مسئولان در این مراسم را نشانه حمایت از فعالیت زنان در عرصه های مدیریتی دانست و افزود: اقدام دولت تدبیر و امید برای انتصاب یک زن در یکی از عالی ترین سطوح مدیریتی در استان، یک حرکت ساختار شکنانه، مدبرانه و اصلاح گرایانه و گام بلندی در راستای احقاق حقوق بخش بزرگی از جامعه، یعنی زنان است.

معصومه خنفری اظهار کرد: اقدام استانداری در خوزستان در سپردن مدیریت سیاسی، اجرایی و امنیتی به زنان، منحصربفرد و بی سابقه بوده است.

وی حل مشکلات شهرستان کارون را نیازمند مشارکت مردمی، و همکاری مدیران عنوان کردو گفت: شبکه فاضلاب و بیکاری مهمترین مشکلات این شهرستان هستند.

خنفری با اشاره به محدودیت منابع مالی شهرستان کارون، اظهار کرد: این شهرستان در زمینه شیلات، کشاورزی، تولید محصولات محلی و صنایع دستی و معدنی ظرفیت های زیادی دارد که مورد غفلت واقع شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح احداث شبکه فاضلاب کارون با کمک استانداری خوزستان آغاز شده است.

خنفری رودخانه کارون را بزرگترین موهبت این شهرستان دانست و افزود: چند کارخانه آجرسازی در این شهرستان تعطیل شده که یک هزار نفر ظرفیت اشتغال دارند.

فرماندار پیشین شهرستان کارون نیز در این آیین انتصاب نخستین فرماندار زن در این شهرستان را مایه افتخار دانست و اظهار امیدواری کرد: این مساله موجب حضور بیشتر زنان توانمند در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی شود.

غلام علیدادی همچنین با اشاره به طرح هایی که در راستای محرومیت زدایی، بهداشت، آب، امنیت و عمران شهری و روستایی در این شهرستان اجرا شده اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت بیمارستان سینا 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت به این بیمارستان اختصاص یافته است.

وی افزود: برخی روستاهای شهرستان کارون 50 سال از آب شرب محروم بودند که هم اکنون با اجرای طرح آبرسانی 'چمیان' تا دهه فجر امسال، بخشی از این روستاها آبدار می شوند.

در این آیین معصومه خنفری به عنوان فرماندار کارون معرفی و از زحمات غلام علیدادی فرماندار پیشین این شهرستان تقدیر شد. علیدادی از بهمن 90 به عنوان فرماندار کارون منصوب شد.

معصومه خنفری فرماندار جدید کارون، نخستین فرماندار زن در خوزستان است که پیش از این بخشدار مرکزی این شهرستان بوده است.

وی دارای دکترای علوم سیاسی گرایش جامعه شناسی سیاسی است و از سال ٨٤ تا کنون استاد دانشگاه های آزاد و پیام نور بوده است. خنفری همچنین مدیر آموزش دانشگاه آزاد معاون پژوهشی دانشگاه، کارشناس اموراجتماعی، انتخابات و شوراها در فرمانداری هندیجان، کارشناس امور اجتماعی و سازمان های مردم نهاد فرمانداری شادگان، دبیرکمیته حقوق شهروندی را در کارنامه دارد.

شهرستان کارون که پیش از این از توابع اهواز بود در سال 91 با مصوبه دولت از شهرستان اهواز جدا و با مرکزیت شهر کوت عبدا... به شهرستان تبدیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار