تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۹۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
بهبود معیشت مردم نخستین راهبرد خوزستان است / پیشرفت 35 درصدی طرح 550 هزار هکتاری
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به تدوین چهار راهبرد برای توسعه خوزستان گفت: طرح افزایش اشتغال و بهبود معیشت مردم به عنوان نخستین راهبرد خوزستان، تعریف شده است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به تدوین چهار راهبرد برای توسعه خوزستان گفت: طرح افزایش اشتغال و بهبود معیشت مردم به عنوان نخستین راهبرد خوزستان، تعریف شده است.

علی حسین حسین زاده یکشنبه در آیین معارفه نخستین فرماندار زن در خوزستان، در فرهنگسرای مهدیه شهرستان کارون، اظهار کرد: کاهش بیکاری، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش رضایت اجتماعی و تقویت نهادهای اجتماعی، چهار راهبردی هستند که استانداری خوزستان تدوین کرده است.

وی افزود: در بررسی ها و مطالعاتی که از قبل در خوزستان انجام شده بود، بیکاری مهم ترین معضل این استان شناخته شده بود.

حسین زاده با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است، نخستین راهبرد را افزایش اشتغال و معیشت مردم استان دانست و اظهار کرد: در نخستین راهبردی که برای استان تعریف شده، با استفاده از تجربیات گذشته، به دنبال ارتقا و بهبود معیشت مردم استان هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع، در زمان کوتاه نمی توان معضل بیکاری را رفع کرد و در این راهبرد به دنبال اشتغال رسمی نیستیم بلکه با استفاده از ظرفیت های موجود به دنبال افزایش درآمد مردم هستیم.

حسین زاده با بیان اینکه مهمترین و محوری ترین بحث اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های موجود افزود: خوزستان ظرفیت بالایی در تمام حوزه ها اعم از صنعت، کشاورزی و نفت و گاز دارد که با تکیه بر ظرفیت ها، این راهبردها اجرایی می شود.

وی سرمایه عظیم اجتماعی در خوزستان را مبنای اجرای این راهبردها دانست و تاکید کرد: نمونه این سرمایه اجتماعی را در آیین پیاده روی اربعین شاهد بودیم که در زمان مسدود شدن مرز مهران، مردم دشت آزادگان در سه نوبت از بیش از 460 هزار نفر از زائران پذیرایی کردند.

حسین زاده همچنین با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید و سرمایه گذاری چهار میلیارد دلار در خوزستان گفت: طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبری در خوزستان اجرا شده که هم اکنون با بیش از 35 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: 1.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های نفتی در این استان انجام شده است.

حسین زاده مشکلات ناشی از آب و فاضلاب را از مهمترین مشکلات خوزستان دانست و افزود: پیگیری برای اختصاص حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی به طرح های آب و فاضلاب در حال انجام است.

وی در ادامه انتصاب نخستین فرماندار زن در خوزستان در شهرستان کارون را به همه مردم این شهرستان تبریک گفت و افزود: استقبال مردمی از این انتصاب، مسئولیت فرماندار جدید را سنگین تر می کند.

حسین زاده اختصاص اعتبارات ویژه به شهرستان کارون، در آغاز به کار فرماندار جدید کارون را وعده کرد.

بر اساس این گزارش، نخستین فرماندار زن در خوزستان معارفه شد.

در این مراسم معصومه خنفری به عنوان فرماندار کارون معرفی و از زحمات غلام علیدادی فرماندار پیشین این شهرستان تقدیر شد. علیدادی از بهمن 90 به عنوان فرماندار کارون منصوب شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار