تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سایه شبه‌حوادث خون‌آلود ‌بر محور ترانزیتی شهرستان ایذه ‌
تغییر وضعیت محورهای ایذه از خودروهای سواری به محور تردد خودروهای سنگین سبب شده ‌که محورهای مواصلاتی این شهرستان در رسانه‌ها به جاده‌های مرگ معروف شوند ...
تغییر وضعیت محورهای ایذه از خودروهای سواری به محور تردد خودروهای سنگین سبب شده ‌که محورهای مواصلاتی این شهرستان در رسانه‌ها به جاده‌های مرگ معروف شوند و همواره مردم این شهرستان شاهد حوادث تلخ و ناگواری باشند که بیشترآن‌ها منجر به فوت می‌شوند.

سایه شبه‌حوادث خون‌آلود ‌بر محور ترانزیتی شهرستان ایذه ‌

ایذه یکی از شهرستان‌های شمالی خوزستان است که از نظر راه‌های جاده‌ای نقطه اتصالی بین خوزستان و استان‌های شمالی کشور است به همین دلیل تردد زیاد تریلرهای حمل مواد و اتوبوس‌های مسافربری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به وفور به چشم می‌خورد.

تغییر وضعیت محورهای این شهرستان از خودورهای سواری به محلی برای تردد خودروهای سنگین سبب شده ‌که محورهای مواصلاتی این شهرستان در رسانه‌ها و جراید خوزستان به جاده‌های مرگ معروف شوند و هر ماه مردم این شهرستان  شاهد حوادث  تلخ و ناگوار تصادف که بیشتر آن‌ها منجر به فوت می‌شوند؛ باشند.

اگر از سمت روستای هلایجان به سمت اهواز نیز نگاهی به جاده‌ها داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد که مرگ در کمین مسافران است زیرا در طول مسیر جاده‌هایی نا امن و فاقد استانداردهای لازم را مشاهده می‌کنید.

مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی و نمایندگان ادوار گذشته این شهرستان بعد از بازدیدهای میدانی خود از جاده‌ها و محورهای غیر استاندارد ایذه قول چهاربانده کردن مسیر ایذه به اهواز را دانند اما این قول نه تنها عملی نشد بلکه به یک وعده پوچ و خالی از اعتبار تبدیل شده است.

چندی پیش نیز وزیر راه و شهرسازی دولت به همراه هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به صورت گذرا از محورهای مواصلاتی و جاده‌های ایذه بازدید کردند اما همچنان دستاورد این سفر نامشخص است.

فرزاد نجاتپور اظهار داشت: مسئولان در طول این چند سال فقط شعار چهار بانده شدن مسیر ایذه به اهواز را دادند اما این وعده صرفا روی کاغذها به یادگار مانده است.

این شهروند ایذه ای بیان کرد: این مسیر پر خطر و حادثه خیز برای کاندایدهای مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات یک شعار و ابزار تبلیغاتی است اما متاسفانه هرکدام از نمایندگان به محض ورود به مجلس  قول‌هایی که برای بازسازی محورهای ایذه داده بودند را فراموش می‌‌کنند.

وی افزود: امیدوار هستیم که مسئولان راه و شهرسازی چاره‌ای برای احداث این جاده بیندیشند؛ تا اینکه شاهد مرگ همشهریانم در این مسیر نباشیم.

مسئولان فکری به حال جاده ایذه به هواز کنند

مسعود اورکی دیگر شهروند ایذه‌ای می‌گوید: جاده‌های شهرستان ایذه که در واقع باید بگوییم ترانزیتی‌ترین مسیرهای استان خوزستان هستند؛متاسفانه سالهای طولانی است مورد بی لطفی مسئولان راه و شهرسازی قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در این جاده‌ها به ویژه مسیر ایذه به اهواز سالانه شاهد مرگ هموطنانمان هستیم و از همه مهم‌تر مسئولان این حادثه‌ها را می‌بینند اما هنوز کار مفیدی که بتواند از این حادثه‌ها جلوگیری کند انجام نداده‌اند.

این شهروند ایذه‌ای می‌افزاید: از مسئولان راه و شهرسازی تقاضا داریم؛فکری به حال جاده ایذه به اهواز کنند؛ تا اینکه دیگر شاهد تصادفات و مرگ هموطنانمان نباشیم.

اجرای پروژه محور هفتکل به باغملک در انتظار مشخص شدن برنده مناقصه

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در این باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: جاده اهواز به ایذه متاسفانه جز جاده‌هایی است که سالانه دهها نفر کشته و زخمی به جا می‌گذارد و تقریبا یک جاده ملی در کشور به شمار می‌آید زیرا 65 درصد کامیون‌های سنگین خوزستان از این جاده تردد می‌کنند و در این زمینه توجهی صورت نگرفته است.

وی افزود: جاده مواصلاتی ایذه به اهواز را تقریبا به صورت تکه تکه از باغملک به سمت قلعه‌تل و از قلعه‌تل به سمت بارانگرد درحال چهاربانده شدن است. پل هلایجان نیز از پاسگاه هلایجان تا پلی که چندین سال دنبال ترمیم و بازسازی بودند در حال انجام است.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوزهای لازم از پاسگاه هلایجان تا بازگرد نیز اتخاذ شده و دیروز نیز اسناد مناقصه برای چهاربانده کردن محور هفتکل به باغملک منتشر شد .امیدواریم که هر چه سریعتر برنده مناقصه محور هفتکل به باغملک مشخص شود.

وی با بیان اینکه با ساخت محور هفتکل به باغملک مشکل خاصی در زمینه جاده‌ای نداریم، بیان کرد:  امیدواریم جاده در دست احداث از باغملک به سمت بارونگرد  حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده تمام شود  اما محور هفتکل به باغملک در صورت وجود اعتبار  ظرف مدت زمان دو سال تکمیل می‌شود.

محور اهواز به ایذه در قالب قطعات کوچک آغاز شده است

منوچهر رحمانی  مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز  با اشاره به جاده‌های اولویت‌دار برای رسیدگی و رفع موانع موجود گفت: جاده‌های اهواز به اصفهان، اهواز به بهبهان، اهواز به امیدیه به سمت دیلم، اهواز به مسجد سلیمان و  اهواز به چذابه پنج نقطه حادثه خیز استان خوزستان هستند.

وی افزود: اولویت نخست ما جاده ایذه است زیرا رانندگان بعد از آزادشدن قیمت حاملان انرژی برای صرفه جویی در مصرف سوخت نزدیک‌ترین مسیر به مرکز کشور یعنی جاده اهواز به اصفهان و تهران را انتخاب کردند و همین عامل سبب شد که وضعیت ترافیکی این جاده در سطح F یعنی بیشترین میزان ترافیکی قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح‌کرد: محور اهواز به ایذه در قالب قطعات کوچک شروع شده که 30 کیلومتر توسط راه و شهرسازی خوزستان و 60 کیلمتر نیز توسط شرکت ساخت در حال اجرا است اما به خوشبین نیستیم که محور بین ایذه به لردگان  امسال به اتمام برسد زیرا در صورت جلب رضایت کنسرسیوم با برخی مسائل حقوقی روبه‌رو هستیم.

آنچه برای مردم شهرستان ایذه، استان خوزستان و حتی استانهای همجواری که ناچارند برای تردد از این جاده استفاده کنند مهم است رها شدن از دام گفتار درمانی و وعده‌های متعدد مسئولان در بخشهای مختلف است چرا که روزانه خود یا عزیزانشان در این منطقه رفت و آمد دارند و سایه خطر همچنان بر سر مسافران و رانندگان این محور هست.

با نزدیک شدن ایام آغاز کاروانهای راهیان نور و سپس سفرهای نوروزی این خطر برای وسایل نقلیه این محورها بیشتر و بیشتر نیز می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار