تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۹۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعداوی: استعفای کی‌روش به صلاح نیست/کماکان رفیعی از اولویت‌های ما است
سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان با بیان این که استعفای کی‌روش در فضای این چنینی به صلاح نیست، گفت: در شرایط بسیار حساسی به سر می بریم و این که استعفایی داده شود و یا پذیرفته شود، به صلاح نمی باشد
سعداوی: استعفای کی‌روش به صلاح نیست/کماکان رفیعی از اولویت‌های ما استسرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان با بیان این که استعفای کی‌روش در فضای این چنینی به صلاح نیست، گفت: در شرایط بسیار حساسی به سر می بریم و این که استعفایی داده شود و یا پذیرفته شود، به صلاح نمی باشد.

نعیم سعداوی  درخصوص شرایط تیمش، اظهار کرد: در تعطیلات نیم‌فصل تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشتیم و طبق اهداف پیش رو نیز کار کرده ایم. ما در این مدت دو بازی تدارکاتی پیش بینی کرده بودیم که این دو دیدار نیز به انجام رسیدند.

وی افزود: ‌در این تعطیلات، یکی دو بازیکن‌مان هم مصدوم شدند که همین موضوع شرایط‌مان را تحت تاثیر قرار داد. در کل تمرینات خوب و با نشاطی داریم و بازیکنانم با انرژی کار خود را دنبال می کنند.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان با اشاره به نخستین دیدار تیمش برابر ماشین سازی تبریز در نیم فصل دوم، عنوان کرد: برای این دیدار آماده هستیم؛ ما در نیم فصل اول که شاید کمی هم داوری تاثیرگذار بود، بازی را به این حریف‌مان واگذار کردیم. ما اکنون به دنبال این هستیم که شروع خوبی در نیم فصل دوم داشته باشیم.

وی افزود: تیم ماشین سازی تبریز هم تغییرات بسیاری در کادر فنی و بازیکنان خود داشته است. این تیم یک مربی با تجربه و با کارنامه قوی، جذب کرده است. در کنار آن نیز بازیکنان بسیاری به خدمت گرفته است و می توان گفت شاید شناختی که تیم ها در نیم فصل دوم نسبت به هم دارند، ما آن شناخت‌ را نسبت به تیم ماشین سازی  با توجه به تغییراتی که داشته، کمتر داریم.

سعداوی گفت:‌ البته ما از هر جهت آماده این بازی هستیم تا روند رو به رشدی که داشته ایم را ادامه دهیم و امیدواریم که مشکل خاصی پیش نیاید. به هر حال بازی در سرمای تبریز و زمین نامناسب آن جا سخت است و این ها عواملی است که شاید کار را کمی سخت می‌کند ولی نباید بهانه‌ای برای ما باشند و نباید به این مسایل فکر کنیم، چرا که چنین شرایطی برای هر دو تیم یکسان است.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در خصوص جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات هم گفت: طبیعت فوتبال این است که تیم‌ها در نیم‌فصل سعی می‌کنند خود را بازسازی و تقویت کنند که ما هم از این قاعده مستثنی نبوده ایم. در این راستا اکبر ایمانی با درخواست خودش و به صورت توافقی از تیم جدا شد تا کارش را در محیط دیگری ادامه دهد. ما نیز با درخواست او مخالفتی نداشتیم و خوشبختانه این توافق و جدایی در جوی آرام و خوب صورت گرفت. من برای ایمانی آرزوی موفقیت دارم.

وی در خصوص سروش رفیعی نیز گفت: کماکان او یکی از اولویت های اصلی ما برای جذب است و این را هم به باشگاه انتقال داده ایم. باشگاه نیز طبق مواضع گذشته خود پیگیر این موضوع است و  در این زمینه باشگاه می تواند در خصوص جزییات توضیح دهد.

سعداوی خاطرنشان‌کرد: ‌ما لیستی از بازیکنان مورد نظر در پست هایی که نیاز به تقویت داریم را به باشگاه ارائه داده ایم و در زمینه جذب بازیکن در حال فعالیت هستیم تا هر چه سریع‌تر بتوانیم تیم را تقویت کنیم، البته باید بپذیریم کار سخت است، چرا که در این شرایط بازیکنان با کیفیت در تیم ها فعال هستند و تیم ها نیز به سختی چنین بازیکنانی را آزاد می کنند. با تمام این ها در حال رصد و رایزنی هستیم و باید ببینیم تا چه حد می توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه زمانی اولین بازیکن مورد نظرتان جذب خواهد شد؟ گفت: ‌فکر می کنم امروز (یکشنبه) این اتفاق بیافتد.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در خصوص درخواست باشگاه فولاد از باشگاه استقلال خوزستان برای جذب حسن بیت‌سعید نیز عنوان کرد:‌ ما یک هدف و سیاستی را با توجه به چارچوبی که هیات مدیره برای ما ترسیم کرده است، دنبال می کنیم؛ یکی از این اهداف نیز بومی‌گرایی است. به طور مثال ما بازیکنی به نام حسین ماهی داشتیم و با توجه به این که نمی خواستیم از استان خارج شود، او را به تیم استقلال خوزستان دادیم و کمال همکاری را برای تقویت تیم های استانی داشتیم. همچنین سال گذشته پنج بازیکن از تیم فولاد ب، به تیم استقلال خوزستان رفتند و یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم نیز حضور بازیکنان تاثیرگذار فولاد در استقلال بود و می خواهم بگویم هدف ما همکاری بوده است.

وی افزود: به هر حال با توجه به این که یک بازیکن استقلال خوزستان به تیم سپاهان و یک بازیکن آن هم به تیم الشحانیه قطر پیوسته بود و همچنین با توجه به اخباری که در خصوص پیشنهادهای حسن بیت‌سعید و برخی دیگر از بازیکنان این تیم شنیده بودیم، درخواستی به باشگاه استقلال خوزستان برای جذب بیت‌سعید دادیم و هدف مان این بود که به نحوی استعدادهای استان در صورتی که اگر می خواهند جدا شوند، درون خود استان بمانند که باشگاه استقلال خوزستان به ما پاسخ منفی داد. ما برای بیت‌سعید و همچنین استقلال خوزستان در ادامه راه و بازی های آسیایی آرزوی موفقیت داریم.

سعداوی در ادامه در خصوص استعفای کی‌روش نیز خاطرنشان‌کرد: هر تنش و چالشی آسیب می‌رساند؛ قاعده فوتبال این است که اگر می خواهیم یک لیگ پویا و خوب داشته باشیم و در ادامه نیز تیم ملی از این موضوع بهره ببرد، از یکی از اصلی ترین ارکان که نظم است، برخوردار باشیم. کشورهایی که رشد و پیشرفت دارند، برنامه ریزی شان به صورتی است که به طور مثال برنامه پنج ساله آینده تیم‌ملی و لیگ آن ها مشخص است و بر این اساس نیز هم مربی تیم‌ملی و هم مربی باشگاهی می‌داند که باید چگونه برنامه ریزی کند.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: ما زمانی که مربی تیم‌ملی را انتخاب می کنیم، همان سال نیز می خواهیم برنامه لیگ را تعیین کنیم که این کمی آسیب می رساند. در صورتی که باید از همین الان بدانیم برنامه مان برای سه سال آینده و حتی دوره بعدی مسابقات جام جهانی چیست. اگر به این صورت باشد مطمئنا این چالش ها و تنش ها به حداقل خواهد رسید و مربی تیم‌ملی و مربی باشگاهی نیز می دانند برنامه چیست.

وی افزود: به هر حال با توجه به شرایط فعلی که داریم هم می توانیم به مربی تیم ملی و هم به مربی باشگاهی حق دهیم، چرا که هر کدام از منظر خودشان دغدغه‌شان را دارند. به نظر می رسد هر چقدر تلاش کنیم که این تنش ها و درگیری‌ها و همچنین مواضع تند به حداقل برسد، خوب است.

سعداوی بیان کرد: به نظر من در این مسایل فدراسیون فوتبال باید نقش اصلی و اساسی را ایفا کند و این فدراسیون است که باید در زمینه های مختلف برای فوتبال کشور تصمیم‌گیرنده باشد و نباید به این صورت باشد که هر کسی یا هر جریانی به خودش اجازه دهد که بخواهد به صورتی فوتبال ملی یا باشگاهی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان این که به نظر من استعفای کی روش در فضای این چنینی به صلاح نیست، گفت: در شرایط بسیار حساسی به سر می بریم و این که استعفایی داده شود و یا پذیرفته شود، به صلاح نیست. باید سعی کنیم به صورتی موضوعات را مدیریت و تصمیم درستی اتخاذ کنیم تا در نهایت هم تیم‌ملی با توجه به ماموریت بسیار حساسی که پیش رو دارد و هم باشگاه‌ها با توجه به حساست رقابت‌ها، متضرر نشوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار