تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۹۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم رحلت آیت الله هاشمی در آبادان برگزار می شود
آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فردا (سه شنبه) 21 دیماه از ساعت 10 الی 12 در مصلای جمعه آبادان برگزار می شود
امام جمعه آبادان و فرماندار خرمشهر، مردم این دو شهرستان را برای حضور پرشور در مراسم های گرامیداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از مردم خرمشهر برای شرکت در مراسم رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کرد.

ولی الله حیاتی روز دوشنبه با انتشار بیانه ای به مناسبت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:خبر ارتحال مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاسف همگان شد.

وی سال های متمادی در کنار خدمات ارزشمند در سال های قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرماندهی شجاع و مدیر و تصمیم گیری ارزشمند در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود و نقش محوری هاشمی در کسوت جانشینی فرماندهی کل قوا در پیروزی رزمندگان اسلام هرگز از یادها نخواهد رفت.

این مبارز خستگی ناپذیر عمر پربرکت خود را در به ثمر رساندن و بالندگی هر چه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد و نقش بی بدیل در به ثمر نشستن انقلاب و پویایی آن در عرصه ها و مقاطع گوناگون تلاش کرد.

اینجانب با تسلیت درگذشت این مجاهد نستوه به ساحت مقدس ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه های علمیه ، خانواده هاشمی و مردم ایران، از مردم شهید پرور خرمشهر، عشایر غیور، بازاریان، فرهنگیان، دانشجویان دعوت می کنم تا در مراسم گرامی داشت یار دیرین امام و رهبری، سه شنبه 21 دی ماه ساعت 15 در مسجد جامع خرمشهر با حضور حماسی خود با آرمان های امام فقید عظیم الشان و شهدای گرانقدر در پیمودن راه انقلاب تجدید بیعت کنند.

برنامه ریزی برگزاری مراسم رحلت آیت الله هاشمی در آبادان

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:هاشمی از سرمایه های انقلاب بود و آیین های ارتحال وی نیز باید محل اتحاد همه گروه ها و جناح های سیاسی باشد.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی جزو سابقون و مبارزان انقلاب اسلامی بود و قبل از پیروزی انقلاب نیز از سوی رژیم پهلوی مورد شکنجه قرار گرفت و حتی به مرز شهادت نیز رسید و باید برای وی آیین بزرگداشت مناسبی برگزار شود.

امام جمعه آبادان گفت:وی مورد اعتماد امام بود و در زمانی که امام در ایران نبود مجاهدت زیادی از سوی وی صورت گرفت و در سال های جنگ تحمیلی و پس از آن نیز، در سنگرهای مختلف مجاهدت کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد:به رغم اختلاف نظرها و اختلافات، وی در مسیر ولایت بود و از استوانه های انقلاب بود که حق بزرگی بر گردن ایران دارد.

امام جمعه آبادان با هشدار در خصوص امکان سوء استفاده دشمن از آیین های ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت:از شب گذشته در فضای مجازی گروه های موافق و مخالف آغاز کننده توهین به یکدیگر بودند که باید در این زمینه هوشیار بود و اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهیم.

آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فردا (سه شنبه) 21 دیماه از ساعت 10 الی 12 در مصلای جمعه آبادان برگزار می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام شامگاه یکشنبه نوزدهم دیماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار