تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابلاغ آیین نامه و فلوچارت فرآیند اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور
با طرح افزایش سقف پرداختی به اعضاء هیئت علمی برای استفاده از این فرصت های تحقیقاتی، گامی در این راستا برداشته شد
خوزنیوز: معاون توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه از ابلاغ آیین نامه و فلوچارت فرآیند اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت های مطالعاتی خارج کشور خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر بهزاد شریف مخمل زاده اظهار کرد: رشد علمی در دانشگاه زمانی صورت می گیرد که اعضاء هیئت علمی با مشارکت در پروژه های تحقیقاتی دنیا باعث ارتقاء توانایی های پژوهشی بشوند.

وی تصریح کرد: با مشارکت در پروژه های بین المللی می توان علاوه بر بهینه نمودن ارتقاء نمایه مقالات و افزایش ارجاع به مقالات، دانش و تکنولوژی را کسب و در دانشگاه مستقر کرد.

مخمل زاده بیان داشت:  به همین منظور درصدد تلاش برای اعزام اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای استفاده از این فرصت های مطالعاتی برآمدیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص دو پیشنهاد وجود داشت، اظهار کرد: با طرح افزایش سقف پرداختی به اعضاء هیئت علمی برای استفاده از این فرصت های تحقیقاتی، گامی در این راستا برداشته شد، همچنین با توجه به اینکه معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری در این خصوص فرصت هایی را ایجاد کرده و از برخی از رشته ها و موضوعات خاص که به عنوان اولویت پژوهشی در کشور مطرح هستند، حمایت مالی می کند، دانشمندان برتر در دانشگاههای برتر دنیا را شناسایی و زمینه را برای استفاده از این فرصت های تحقیقاتی فراهم کرده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان داشت: به همین منظور نیز سهمیه ای برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اختصاص داده شده است که اطلاع رسانی لازم انجام و پس از اعلام علاقمندی افراد، ارزیابی صورت خواهد گرفت و نتیجه به معاونت علمی –فنأوری ریاست جمهوری اعلام خواهد شد تا بتوان از این فرصت ایجاد شده به نحو مطلوب بهره برد.

مخمل زاده بیان کرد: همچنین معاونت توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با همکاری مدیریت روابط بین الملل دانشگاه نیز درصدد شناسایی دانشمندان برتر مشغول به فعالیت در دانشگاههای دنیا می باشد تا با اخذ ظرفیت و سهمیه از دانشگاههای شناسایی شده امکان آموزش و استفاده اعضاء هیئت علمی دانشگاه را در فرصت های تحقیقاتی که از اولویت های دانشگاه محسوب می شود را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: استادان، دانشیاران و استادیاران تمام وقت رسمی قطعی آموزشی یا پژوهشی می تواننداز این دوره در هر نوبت حداقل سه ماه و حداکثر 12 ماه استفاده نمایند.

سرپرست معاونت توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه، رشته های پزشکی بازساختی، سلول های بنیادی، زیست فنآوری و تحقیقات علوم بالینی را از اولویت های پژوهشی دانست.
:
:
:
آخرین اخبار