تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۹۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
آغاز بارش‌های پراکنده از ظهر امروز/ افزایش میزان آلاینده‌ها در اهواز
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش ارتفاع پدیده اینورژن در اهواز گفت: این پدیده میزان آلاینده‌ها در هوا را افزایش خواهد داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش ارتفاع پدیده اینورژن در اهواز گفت: این پدیده میزان آلاینده‌ها در هوا را افزایش خواهد داد.

کوروش بهادری اظهار کرد:‌ مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود جو ناپایدار به خوزستان، از ظهر امروز شاهد بارش‌های پراکنده در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و مناطق شمالی استان خواهیم بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌های امروز حداکثر 5 میلی‌متر بوده و بارندگی نهایتا تا اواخر امشب ادامه داشته باشد. حجم این بارش‌ قابل ملاحظه نیست و برای مصارف کشاورزی موثر نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد:‌ طبق مدل‌های هواشناسی از فردا شاهد شرایط جوی پایداری خواهیم بود و با ریزش مجدد هوای سرد، متوسط دمای خوزستان در روز دوشنبه 2 تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

بهادری با اشاره به آلوده‌تر شدن هوای امروز اهواز نسبت به روز گذشته عنوان کرد: امروز ارتفاع اینورژن در اهواز 150 متر است که نسبت به روز گذشته 100 متر پایین‌تر قرار گرفته است. علت این امر می‌تواند ابرناکی هوا باشد. با توجه به ارتفاع این پدیده، امکان افزایش میزان آلاینده‌ها در هوای اهواز وجود دارد.

وی با اشاره تغییرات دمایی در سطح استان بیان کرد:‌ روز گذشته ایذه با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود. حداقل دمای هوا امروز نسبت به حداقل دمای هوا در روز گذشته 4 درجه افزایش یافته اما همچنان حداکثر دمای هوا مانند روز گذشته 19 درجه سانتی‌گراد است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته دهدز با 3 درجه و هندیجان با 19 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 8 تا 18 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار