تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف در بحث تیراندازی در مراسم‌ها
امام جمعه آبادان خواستار چاره‌جویی برای اسلحه‌های غیر مجاز در سطح شهرستان شد و گفت: از ظرفیت بزرگان طوایف در بحث تیراندازی در شهر استفاده شود
امام جمعه آبادان خواستار چاره‌جویی برای اسلحه‌های غیر مجاز در سطح شهرستان شد و گفت: از ظرفیت بزرگان طوایف در بحث تیراندازی در شهر استفاده شود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خواستار برخورد جدی با افرادی که در مراسم‌های عزا و عروسی اقدام به تیراندازی می‌کنند شد و اظهار کرد: متاسفانه برخی با تیراندازی‌ها به راحتی در سطح شهر اقدام به ساختار‌شکنی و حرمت شکنی می‌کنند.

وی افزود: برخی از افرادی که در مراسم‌ها اقدام به تیراندازی می‌کنند از شهرهای مجاور هستند و برخی نیز فاقد مجوز لازم برای اسلحه‌های شکاری خود هستند که باید با آنها برخورد جدی انجام شود.

امام جمعه آبادان گفت: تیراندازی به چالش و دغدغه جدی مسؤولان شهری تبدیل شده و تاکنون دو بار در خطبه‌های نماز جمعه در این رابطه صحبت کردم.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: تیراندازی‌ها آسایش و آرامش را از مردم گرفته است و باید برای مقابله با آنها چاره‌جویی اساسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گسترش منطقه آزاد اروند به تمام مناطق شهر آبادان شاهد افزایش و تثبیت جمعیت در شهر شدیم و نباید اجازه داد برخی با ایجاد فضای ساختارشکنانه امنیت سرمایه‌گذاری و اشتغال را در شهر مخدوش کنند.

وی فضای مجازی را ظرفیت مهم و تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی برای مقابله با تیراندازی‌های در مراسم‌های جشن و عزا عنوان و اضافه کرد: گروهی در فضای مجاز با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اصحاب رسانه تشکیل می‌شود.

لزوم فرهنگ‌سازی جدی برای جلوگیری از تیراندازی در مراسم‌ها

فرماندار آبادان بر لزوم فرهنگ‌سازی جدی برای جلوگیری از تیراندازی در مراسم‌ها تاکید کرد و گفت: فرهنگ غلطی که باعث آزار عمومی شود باید اصلاح شده و در این راه باید از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کرد.

عزیزالله شهبازی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی شهر باید با حضور دستگاه مرتبط و تاثیرگذار انجام شود و حضور نیافتن روسای این دستگاه بررسی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرماندار آبادان ضمن تذکر جدی به دستگاه‌ها در رابطه با حضور در جلسات مهم شهرستان به ویژه جلسه فرهنگ عمومی آبادان تصریح کرد: متاسفانه جای خالی روسای برخی از دانشگاه‌ها و افراد فرهنگی در این جلسه به چشم می‌خورد.

وی تیراندازی در مراسم ازدواج و عزا را فرهنگی غلط دانست و ادامه داد: فرهنگی غلطی که باعث آزار عمومی شود باید اصلاح شده و در این راه باید از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: این فرهنگی است که از گذشته در بین مردم نهادینه شده و متاسفانه در بسیاری مواقع موجب سلب آسایش مردم نیز شده است اما فرهنگی که باعث آزار عمومی شود حتی اگر به عرف نیز تبدیل شده باشد باید اصلاح شود.

شهبازی با بیان اینکه تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان‌های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده است خاطرنشان کرد: وجود رسوم غلط در میان سنت‌های تاریخی و پسندیده در میان اقوام مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می‌رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم‌های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت‌های پسندیده و پذیرفته شده‌ای که از نیاکان به ارث رسیده این‌گونه دستمایه اشتباهات شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار