تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۹۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل ارشاد منطقه آزاد اروند:
در جشنواره ملی فتح خرمشهر به دنبال معرفی این شهر هستیم
مدیر کل ارشاد منطقه آزاد اروند با تاکید بر لزوم‌ ورود دستگاه‌های اجرایی در جشنواره ملی فتح خرمشهر، گفت: در جشنواره ملی فتح خرمشهر به دنبال معرفی شهر خرمشهر هستیم
مدیر کل ارشاد منطقه آزاد اروند با تاکید بر لزوم‌ ورود دستگاه‌های اجرایی در جشنواره ملی فتح خرمشهر، گفت: در جشنواره ملی فتح خرمشهر به دنبال معرفی شهر خرمشهر هستیم.

همایون قنواتی ظهر امروز در نشست خبری با محوریت جشنواره فتح خرمشهر اظهار کرد: جشنواره فتح خرمشهر از جشنواره‌های معتبر و دارای جایگاه ویژه‌ای میان اهل تئاتر است و اکنون این جشنواره دوران جوانی خود را می‌گذراند و باید پویا برگزار و به آموزش تئاتر منطقه کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به استعداد موجود در میان اهل تئاتر منطقه و علاقه مردم خرمشهر به تئاتر، امکان باشکوه برگزار شدن جشنواره فتح خرمشهر وجود دارد.

مدیر کل ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به نقش مطبوعات و رسانه‌ها در برگزاری جشنواره فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نقش مهمی در این جشنواره و همکاری رسانه‌ای و توان معرفی و تولید آثار را در سطح وسیع منطقه را دارند.

قنواتی عنوان کرد: ما باید تصویر واقعی را از شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند نشان دهیم و اعلام شود که مردم هنوز در این شهر زندگی می‌کنند و زمینه فرهنگ خود را نشان دهیم.

وی بیان کرد: تئاتر یک جریان اجتماعی است و تمایز آن با هنر نیز در این موضوع است و همه دستگاه‌ها اجرایی و به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد در جشنواره ملی فتح خرمشهر ورود کنند و هر کدام در این جشنواره میزان و سهمی داشته باشند.

مدیر کل ارشاد منطقه آزاد اروند در رابطه با بین‌المللی شدن این جشنواره اظهار کرد: امسال برای بین‌المللی شدن جشنواره فتح خرمشهر برنامه‌ای نداریم و باید برای انجام آن یک تعریفی صورت بگیرد و بر اساس آن عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که این جشنواره چه خواستگاهی دارد، گفت: بنده تمایل دارم که آثار این جشنواره نسبت به سال گذشته با‌ دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنیم و به دنبال کیفیت آثار هستیم تا مردم ترغیب و تشویق شوند و در سالن‌های تئاتر حضور پیدا کنند.

قنواتی متذکر شد: امسال تئاتر در روز پیروزی و ایام فتح و آزاد‌سازی خرمشهر برگزار می‌شود و ما باید در این آثار غرور ملی و افتخار رزمندگان را مشاهده کنیم، در حالی که نسبت به این امر کم توجهی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ما در این جشنواره به دنبال معرفی هویت خرمشهر هستیم و باید به آثار خود رنگ‌و‌بوی خرمشهر بدهیم و آثارهای برتر باید به نقطه‌ای برسند که هویت ما را به نمایش بگذارند.

مدیر کل ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با تاکید بر حمایت از نیروهای تئاتر بومی گفت: این جشنواره یک اتفاق ملی است و ما باید آن را به صورت کامل و گسترده اطلاع‌رسانی کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار