تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس فدراسیون دو و میدانی مطرح کرد؛
سرنوشت ۵۲ نفری که قرار بود مربی دو و میدانی شوند
۵۲ نفر با پول بیت المال به کلاس های مربیگری دو و میدانی خارج از کشور اعزام شدند ولی اغلب در مکان های دیگر فعال هستند
سرنوشت ۵۲ نفری که قرار بود مربی دو و میدانی شوندرئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: ۵۲ نفر با پول بیت المال به کلاس های مربیگری دو و میدانی خارج از کشور اعزام شدند ولی اغلب در مکان های دیگر فعال هستند.

مجید کیهانی روز یکشنبه در مجمع انتخاب رئیس هیئت دو و میدانی استان خوزستان اظهار کرد: همه کاندیداها اصلح بودند و هرکسی منتخب می شد در راستای رشد و تعالی این هیئت حرکت می کرد. از تمامی کسانی که حضور پیدا کرده و یا اینکه غیبت داشتند نیز تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه هر انتقادی که به این فدراسیون وارد است آن را می پذیریم، افزود: از حدود یک سال قبل که مسئولیت این فدراسیون را برعهده داشتم و در این مدت مسئله دو و میدانی در خوزستان همیشه یکی از مشکلات ما بود.

کیهانی بیان کرد: ورزش دو و میدانی واقعا از ظرفیت های باشگاه های خوزستان چه بهره ای برده است؟ باید از این ظرفیت ها به خوبی بهره مند شد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی خطاب به اعضای مجمع با اشاره به این ضرب المثل که «کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من» بیان کرد: خودمان باید به فکر ورزش دو و میدانی در خوزستان باشیم و هرگز نباید به انتظار بنشینیم تا کسی از سایر استان ها به خوزستان آمده و برای شما کار کند.

کیهانی عنوان کرد: ورزش دو و میدانی امروز در استان خوزستان با این همه ظرفیت و پتانسیل ضمن رسیدن به جایگاه قبلی باید برای درخشیدن در سطح مسابقات باشگاه های آسیایی خود را آماده کند.

وی گفت: در حال حاضر در استان تهران وضعیتی بدتر از استان خوزستان داریم. همچنین سه نفر از ۱۷ نفر دعوت شده به تیم ملی نوجوانان دختر از شهر قم هستند.

کیهانی افزود: اگر خودمان حرکت کنیم می توان از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل استفاده کرد که قابلیت این بهره مندی در استان خوزستان بیشتر است. البته سایر استان ها نیز ظرفیت های بسیاری دارند که از آن جمله می توان به خراسان رضوی که در دوهای صخره نوردی بسیاری از قهرمانی ها کسب شده و حتی مثلا استان زنجان چهار عضو تیم ملی نوجوانان در رشته دو و میدانی وجود دارد، اشاره کرد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی خطاب به رئیس جدید هیئت دو و میدانی استان خوزستان گفت: استعدادیابی و کلاس های توجیهی مربیگری، دو برنامه اعلام شده از سوی شما بود که باید جای آنها را عوض کنید چرا که وقتی استعداد داشته باشید ولی مربی نداشته باشیم که بی فایده است.

کیهانی همچنین گفت: ۵۰ مربی در سراسر ایران شناسایی کردیم که مبنای کار خود را روی آنها متمرکز کرده و با برگزاری دوره های بین المللی، ارتقای سطح توانمندی آنها و اعلام برنامه باعث رشد در رشته دو و میدانی شویم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بحثی که باعث موفقیت کشورهای صاحب سبک در زمینه دو و میدانی مثل آلمان، آمریکا و فرانسه شده، مربی هست. ۵۲ نفر از پول بیت المال برای گذراندن دوره های بین المللی به خارج از کشور رفتند ولی امروزه مربی بدنسازی و استاد دانشگاه هستند و یا اینکه کتاب می نویسند.

کیهانی با اشاره به پرورش و ارتقای دانش مربیان دو و میدانی به عنوان برنامه اصلی فدراسیون یادآور شد: اگر از هر استان پنج مربی ملی داشته باشیم و هر کدام با جذب ۶ دونده، دو دونده خوب را تربیت کنند آن وقت حداقل ۱۲ دونده خوب در سطح ملی از هر استان خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون دو و میدانی خطاب به اعضای مجمع گفت: اگر قصد پیشرفت در کارها را داریم باید در ابتدای کار استعداد را پیدا کنید. نکته دیگر مهم در خوزستان بخش بانوان است که باید مورد توجه قرار گیرند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار