تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۰۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبدیل موزه هنرهای معاصر اهواز به تالار پذیرایی فاجعه است
واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی اقدامی اشتباه در حوزه فرهنگ و هنر بود و فاجعه است که بزرگترین گالری هنری اهواز تبدیل به تالار پذیرایی شده و امکان سرویس دهی به هنرمندان تجسمی در آن وجود ندارد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی اقدامی اشتباه در حوزه فرهنگ و هنر بود و فاجعه است که بزرگترین گالری هنری اهواز تبدیل به تالار پذیرایی شده و امکان سرویس دهی به هنرمندان تجسمی در آن وجود ندارد.

خالد لویمی با حضور در تحریریه ایرنای خوزستان در اهواز اظهار کرد: متاسفانه در اهواز چراغ گالری‌ها خاموش است و چیزی به نام هنر تجسمی به شکل ملموس وجود ندارد برای همین یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز در حوزه هنرهای تجسمی تقویت گالری‌ها و روشن کردن چراغ خاموش آنها است.

وی با اشاره به دلایل خاموش ماندن چراغ گالری ها در اهواز گفت: در اهواز سازه‌های هنری ساخته شده، به شکل غیرکارشناسی به بخش غیرهنری واگذار شده که از جمله آنها می‌توان به موزه هنرهای معاصر اهواز اشاره کرد این موزه یکی از سازه‌های هنری مهم استان و کشور به شمار می‌رود و رتبه دوم را از لحاظ مساحت و امکانات دارد.

وی اظهار کرد: به عنوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با هرگونه واگذاری سازه‌های هنری به بخش غیرهنری مخالف هستیم.

وی ادامه داد: با نظر هنرمندانی که نسبت به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز اعتراض دارند هم راستا هستم و هرگونه واگذاری انجام شده را اشتباه و غیر کارشناسی می‌دانم به ویژه اینکه این واگذاری‌ها به اشخاص خارج از صنف هنر و فرهنگ واگذار شده است.

لویمی گفت: وقتی بخش خصوصی فرهنگی و از جنس هنرمندان نباشد نمی‌تواند با هنرمندان نیز همراهی و همدلی داشته باشند.

مشکل در نوع واگذاری موزه هنرهای معاصر

وی با اشاره به نوع واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز توضیح داد: مشکل در نوع واگذاری این سازه است چرا که واگذاری باید به شکل مدیریت اماکن هنری یا مشارکتی باشد اما در واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز مشارکتی اتفاق نیفتاده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز گفت: موزه هنرهای معاصر را در قبال نگهداری آن واگذار کردند و مشارکتی با حوزه فرهنگ و هنردر آن نیست و مهمتر ‌از همه اینکه هزینه‌ای نیز بابت این واگذاری دریافت نشده است.

وی بیان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز از این اتفاق رضایت ندارد که با همراهی آنها پیگیر کار موزه هستیم.

لویمی ادامه داد: هم اکنون فقط تالار آفتاب اهواز می‌تواند به هنرمندان حوزه تئاتر و موسیقی سرویس دهی کند که با توجه به تراکم زیاد برنامه های این 2 حوزه و مناسبت‌های تقویمی جوابگو حوزه فرهنگ و هنر اهواز نیست و باید فقط با یک تالار برنامه ها را پوشش داده شوند که آن هم نیز نیاز به بازسازی جدی دارد.

موزه هنرهای معاصر اهواز در 2طبقه و پنج گالری در سال ۱۳۸۸ گشایش یافت.این موزه شهریور پارسال در قراردادی هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شد که واگذاری آن واکنش و اعتراض بسیاری از از هنرمندان را در پی داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار