تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۰۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محرومیت دانش‌آموزان روستایی ماهشهر از ادامه تحصیل
دانش‌آموزان روستاهای بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر به دلیل نبود دبیرستان از ادامه تحصیل باز می‌مانند
دانش‌آموزان روستاهای بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر به دلیل نبود دبیرستان از ادامه تحصیل باز می‌مانند.

این شهرستان دارای 60 روستا است که همه در کنار رودخانه جراحی قرار دارند و ساکنان آن به دامداری، دامپروری و کشاورزی مشغولند و سهم عمده‌ای را در تولیدات محصولات دامی و زراعی مورد نیاز منطقه و استان ایفا می‌کنند.

همچنین یک‌هزار و 400 هکتار از زمین‌های باغی این روستاها به نخیلات تعلق دارد که بخشی از تولیدات خرمای این نخیلات به خارج از کشور صادر می‌شود.

اما با وجود نقش مهمی که این روستاها در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند، وجود برخی محرومیت‌ها و کمبودها روستائیان را به شدت آزار می‌دهد و باعث رنج و محنت آنها شده است.

عضو شورای اسلامی روستای گُرگُر در این ارتباط به خبرنگار می‌گوید: ما روستائیان بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر از همه لحاظ از قلم افتاده‌ایم و محرومیت روز به روز بیشتر می‌شود.

عبدالرضا صباحی‌مقدم ادامه می‌دهد: نبود دبیرستان در روستاهای بخش مرکزی از گرگر تا گمبزون و شرق رودخانه از بنیوار تا هوفل فرزندان ما را از ادامه تحصیل محروم کرده به ویژه دختران که رفت و آمد و دسترسی به شهر برای آنها بسیار سخت است و مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

وی می‌افزاید: پسران هم در دبیرستان‌های شادگان ثبت‌نام می‌کنند و این معضل از زمان نمایندگان قبلی وجود داشته و همه وعده بدون عمل می‌دهند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان می‌کند: یکی دیگر از مشکلات اساسی روستاهای این شهرستان وجود اختلاف بین اداره اوقاف و اداره منابع طبیعی است که باعث شده منازل مسکونی تمام روستاهای بخش مرکزی تاکنون فاقد سند باقی بمانند.

صباحی‌مقدم یادآور می‌شود: در این اختلافات، بیشترین ضرر و خسارت متوجه روستائیان شده و این قشر زحمت‌کش و تلاشگر بلاتکلیف مانده‌اند.

وی تصریح می‌کند: وضعیت جاده روستای گمبزون تا پل آزادراه خلیج فارس نیز دیگر مشکلی است که روستائیان بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر را آزار می‌دهد.

عضو شورای اسلامی روستای گُرگُر ماهشهر ادامه می‌دهد: با وجود تأمین اعتبار برای آسفالت‌ریزی و ساماندهی این جاده، اما عملیات اجرایی این پروژه هنوز آغاز نشده و امام جمعه شهر چمران نیز چندین بار از تریبون نماز جمعه این شهر به این موضوع معترض شده است.

صباحی‌مقدم متذکر می‌شود: دو رمپ دوربرگردان به آزادراه خلیج فارس نیز سال‌های سال است به حال خود رها شده و اقدام به زیرسازی و آسفالت‌ریزی آن نمی‌شود و امیدوارم فکری به حال این موضوع شود.

وی در پایان اضافه می‌کند: مردم از دروغ و وعده بدون عمل خسته شده‌اند، امیدوارم با انعکاس این مطالب کسی پیدا شود و دلش به حال روستائیان شهرستان صنعتی و پایتخت پتروشیمی کشور بسوزد و اقدامی کند.

در هر صورت انتظار می‌رود مسؤولان به ویژه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار بندر ماهشهر که پیش از این عزم جدی خود برای محرومیت‌زدایی از نقاط محروم شهرستان را به اثبات رسانده و آغاز عملیات ساماندهی شهرک گاما پس از 36 سال بلاتکلیفی شاهدی بر این مدعاست، برای محرومیت‌زدایی از روستاهای بخش مرکزی بندر ماهشهر فکر چاره‌ای اساسی بیاندیشند.

که در این راه بدون شک بهره‌گیری از ظرفیت صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه راهگشا خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار