تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"استارتاپ بازی های موبایلی گیم آپ" در اهواز برگزار می شود
استارتاپ بازی های موبایلی گیم آپ به مدت 3 روز اسفند ماه سال جاری در اهواز برگزار خواهد شد و 100 ایده خلاقانه در عرصه بازی ها موبایلی طی این رویداد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

استارتاپ بازی های موبایلی گیم آپ به مدت 3 روز اسفند ماه سال جاری در اهواز برگزار خواهد شد و 100 ایده خلاقانه در عرصه بازی ها موبایلی طی این رویداد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.ایمان مومن برگزار کننده این رویداد طی نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلا م این خبر گفت: این رویداد در خوزستان بی سابقه بوده است وتا کنون استارت آپ تخصصی بازی های موبایل با این سبک در خوزستان برگزار نشده است. هر چند گه گیم آپ در مرحله نخست در سطح ملی برگزار شده است اما هدف ما توسعه این رویداد به سطح بین المللی است تا در دوره های آینده میزبان تیم های بازی ساز از خارج کشور نیز باشیم .

وی ادامه داد: دولت در حال کوچک سازی است و امکان استخدام دولتی بسیار کم شده است. خوشبختانه حوزه آی تی و تجارت بازی های موبایلی ابعاد بسیار وسعیی دارد و جوانان ما به راحتی و با استفاده از ایده خلاق و تخصص های اینچنینی می توانند درامدهای کلانی داشته باشند و. هدف ما نیز ارایه آموزش و حمایت های لازم برای جوانان است تا بتوانند برای خود کارآفرینی کنند و دید استخدام دولت را کنار بگذارند.

مومن گفت: این رویداد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای ،مجتمع آموزش پانیذ و شبکه اینترنتی سیمرغ و حمایت پارک علم و فناوری و استانداری خوزستان از تاریخ 11 الی 13 اسفند ماه 1395 درمرکز مهارت های پیشرفته خوارزمی واقع اهواز اهواز برزگار می شود و حدود 30 ایده از خارج استان و 70 ایده از ایده پردازان خوزستانی به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این رویداد با هدف "تولید بازی های رایانه ای با رویکرد تجاری و دانش بنیان" برگزار می شود و تیم های شرکت کننده در قالب تیم های آزاد در بخش های طراح بازی، طراح مرحله، گرافیست بازی، و برنامه نویس و کار با موتور بازی رقابت خواهند کرد. در روز پایانی نیز رویداد 10 تیم برتر انتخاب شده فرصت ارایه ایده های خود را خواهند داشت.

مومن افزود: شرکت کنندگان رویداد علاوه بر انتخاب یکی از نقش های بالا می توانند به عنوان ایده پرداز نیز در رویداد ثبت نام کنند و در صورت رای آوردن ایده از نظر داوران و سایر شرکت کنندگان، وظیفه مدیریت تیم خود را بر عهده می گیرند. چنانچه اگر ایده ای در این بخش رای نیاورد و ایده پرداز بتواند برای ایده خود 5 عضو پیدا کند ، ایده اش قابلیت شرکت در مسابقه نهایی را پیدا خواهد کرد.

رضا محمدزاده دبیر اجرائی رویداد نیز گفت: در این رویداد شرکت کنندگان به صورت رایگان چهار ورکشاپ آموزشی طراحی بازی و مرحله، طراحی بوم تجاری، طراحی گرافیک بازی ،برنامه نویسی بازی و کار با موتور را گذرانده و در نهایت مدرک معتبر شرکت در این دوره ها را نیز دریافت می کنند

وی افزود: هزینه ثبت نام در رویداد 100 هزار تومان بوده است و داوطلبان می توانند از طریق وبسایت www.iranafoundation.ir در این رویداد ثبت نام کنند و در روند برگزاری رویداد از کمک مربی هایی همچون آقایان حمزه آزاد ،آرش سلیمانی، علیرضا صفایی راد ، رضا محمدزاده و میلاد فتحی ،پیمان یعقوبی نیز بهره ببرند. در پایان نیز برندگان از هدیایی همچون حمایت فنی و همچنین ارایه بازی در صدر سایت های معتبر ارایه کننده بازی برخوردار خواهند شد و همچنین به شتاب دهنده ها نیز راه خواهند یافت.

مصطفی مولائی دبیر علمی رویداد نیز در این نشست خبری گفت: کارشناسان ما با تجزیه و تحلیل رویدادهای مشابه در کشور نقاط ضعف آن ها را یافته اند و همه تلاش ما نیز بر بر طرف کردن این موارد متمرکز شده است.

وی تاکید کرد: هر کس با هر گروه سنی می تواند در رویداد گیم آپ شرکت کند و ایده های قابل تجاری سازی را برای رقابت با دیگران ارایه کند.

مولایی در پایان گفت: این رویداد بحث داوری سلیقه ای نیز وجود نخواهد داشت و حتی سلیقه ی داوران نیز به گونه ای قانونمند پیاده خواهد شد. خوشبختانه در خوزستان مختصصان بسیاری وجود دارند که در این راه با ما همگام شده اند و به لحاظ زیر ساخت های فنی کمبودی نداریم.

:
:
:
آخرین اخبار