تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد:
کاهش 22 درصدی فرار سربازان از خدمت سربازی با اجرای برنامه‌های فرهنگی
با اقدامات انجام شده در رابطه با بهبود یافتن شرایط و وضعیت موجود در پادگان‌ها کاهش 22 درصدی فرار سربازان از خدمت سربازی به‌وجود آمده است
رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اقدامات انجام شده در رابطه با بهبود یافتن شرایط و وضعیت موجود در پادگان‌ها کاهش 22 درصدی فرار سربازان از خدمت سربازی به‌وجود آمده است.

سعید شعبانیان در حاشیه برگزاری هیجدهمین مجمع استانی پیشگیری کردن از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان با اشاره به اقدامات و راه‌کارها برای جلوگیری کردن از فرار از خدمت سربازی و انجام نظارت‌های بیشتر به منظور به حداقل رساندن این موارد اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد خوش رفتاری کردن با سربازان و وظایفی که در این رابطه بر عهده کادر نظارتی است رهنمودهایی داشته‌اند که باعث خروجی‌های مناسب و مساعدی بوده است.

وی با بیان اینکه شیوه‌های مدیریتی فرماندهان نظامی و مسؤولان به منظور کاهش و پیشگیری کردن فرار از خدمت سربازی موثر بوده تصریح کرد: با اقدامات انجام شده از سال 77 تاکنون 4 برنامه ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی پنج ساله در رابطه با بهبود یافتن شرایط و وضعیت موجود در پادگان‌ها اجرا شده که در پی آن کاهش 22 درصدی فرار سربازان از خدمت سربازی را در پی داشته است.

رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود بتوانیم میزان و آمار فرار سربازان را به صفر برسانیم و این کار با همت و تلاش‌های جهادی نیروهای مسلح امکان‌پذیر است.

شعبانیان با اشاره به بالا رفتن احساس مسؤولیت در قبال سربازان و بالا رفتن احساس مسؤولیت آنها در مقابل وظایف خود گفت: پیشگیری کردن از جرائم به عهده قوه قضاییه بوده و به نوعی این پیشگیری کردن فرا قوه‌ای بوده و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید به منظور ارتقا یافتن امنیت اجتماعی شهروندان به این مساله ورود کنند.

وی در پایان با بیان اینکه انجام بازرسی و نظارت بر اقدامات و عملکرد نیروهای مسلح در پیشگیری از جرایم موثر بوده است خاطرنشان کرد: با این وجود تقویت کردن آموزه‌ها و باورهای دینی و ملی در این ارگان‌ها می‌تواند باعث کاهش و به حداقل رسیدن وقوع جرم باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار