تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزیدگان نخستین دوره جایزه ادبی اروند در آبادان معرفی و تجلیل شدند
نخستین دوره جشنواره کشوری 'جایزه ادبی اروند' شامگاه دوشنبه با معرفی برگزیدگان این جشنواره در آبادان به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ادبی اروند با موضوع ' داستان' شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان منطقه آزاد اروند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، هیات داوران جشنواره و جمعی از داستان نویسان کشور در تالار مهر آبادان برگزار شد.

این جشنواره با کمک ' سازمان منطقه آزاد اروند، موزه هنرهای معاصر آبادان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و شهرداری آبادان' برگزار شد.

محمدرضا زمانی دبیر نخستین جایزه ادبی اروند در این آیین با تشریح روند برگزاری این جشنواره گفت:این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و استعداد یابی نوجوانان برگزار شد که در مجموع، 473 اثر به دبیرخانه رسید.

وی اضافه کرد:از مجموع آثار رسیده به جشنواره، 369 اثر به بخش بزرگسالان و 104 اثر به بخش استعدادیابی نوجوانان رسید که بیشتر آثار رسیده با محور 'داستان نویسی' از استان های خوزستان، خراسان، فارس، بوشهر و اصفهان ارسال شده بود.

زماین گفت:در بخش بزرگسالان این جشنواره، 53 درصد ارسال کنندگان آثار را آقایان و مابقی را خانم ها و در بخش استعدادیابی نوجوانان نیز، 60 درصد صاحبان آثار را خانم ها و 40 درصد را آقایان تشکیل دادند.

وی اضافه کرد:7 داستان ارسال شده به این جشنواره از سوی هیات داوران غیرقابل بررسی شناخته شد.

بر اساس رای و نظر هیات داوران جشنواره، 21 اثر در بخش بزرگسالان و 14 اثر در بخش استعدادیابی نوجوانان به بخش نهایی راه یافت.

نتیجه رای هیات داوران جشنواره برای دو بخش جایزه ادبی اروند به شرح زیر است:

*** داستان های برگزیده بزرگسالان:
رتبه نخست:مرتضی فرجی با داستان 'برگشت'
رتبه دوم: مریم منوچهری با داستان 'مردی با شقیقه های خاکستری'
رتبه سوم:فرشاد موسی زاده ' با داستان 'زردی عقرب'

- آثار قابل تقدیر:
شادی عنصری با داستان 'تیگرا'، عباس باباعلی با داستان 'بعضی از کلمات را از چپ به راست باید نوشت'، امین اطمینان با داستان ' محله عشق'، فرهاد خاکیان دهکردی با داستان ' حوری' و عبدالرحمان چوپانی با داستان 'مهتاب بی تاب'

*** داستان های برگزیده بخش استعدادیابی نوجوانان:
برگزیده: زهران فکرنشان با داستان ' من از درس شیمی می ترسم'

- شایسته تقدیر:
خشایار محرزی با داستان 'بارانی دیگر'
رضوان احمدی با داستان 'معرفت خدا'
علی امیروند با داستان ' عطر چای'
کوثر اقاپور با داستان 'یکساعت قبال از عملیات، یکساعت بعد از عملیات'
زهرا ابودوله با داستان 'سرسفید'
علی اسماعیل زاده سودجانی با داستان ' آسمان ابری'

رتبه نخست جشنواره مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقدی به همراه تندیس و هدیه جشنواره، رتبه دوم مبلغ 15 میلیون ریال به همراه تندیس و هدیه جشنواره و رتبه سوم مبلغ 10 میلیون ریال به همراه تندیس و هدیه جشنواره دریافت کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار