تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل کمیته‌های ۱۱گانه ستادخدمات سفر نوروزی در آبادان
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از تشکیل کمیته های ۱۱ گانه ارائه خدمات سفر نوروزی در این شهر خبر داد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از تشکیل کمیته های ۱۱ گانه ارائه خدمات سفر نوروزی در این شهر خبر داد.

مسعود رئوفی صبح امروز در جلسه ستاد نوروزی در محل سرسرای اجماعات فرمانداری آبادان از خدمات حمل و نقل(راه و شهرسازی)، خدمات امداد و نجات(هلال احمر)، خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک(نیروی انتظامی)، هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها(شهرداری آبادان)، خدمات اسکان و رفاه(آموزش و پرورش)، تنظیم بازار(صنعت، معدن و تجارت)، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات (تعزیرات حکومتی)، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست(دانشکده علوم پزشکی)، آمار(میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، تبلیغات و اطلاع رسانی(فرهنگ و ارشاد اسلامی)، خدمات امور بانکی و رفاه(بانک ملی حوزه مرکزی آبادان) به عنوان کمیته های ۱۱ گانه مذکور نام برد.

وی اجرای طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه نوروزی ۹۶ را هدف از برگزاری این جلسه خواند و بر نظارت جدی مسئولان دستگاههای مختلف در موضوع ارائه خدمات سفر تاکید کرد.

رئوفی گفت: شهرستان آبادان یکی از شهرهای مهم کشور و پایتخت دفاع مقدس است که به عنوان یکی از نقاط هدف گردشگری در استان خوزستان همیشه مد نظر بوده است و این از بابت وجود یادمانهای دفاع مقدس و سایر امکانات گردشگری، تفریحی و مذهبی موجوددر شهرستان و حتی آب و هوای خوب در آن ایام است.

وی با تاکید دوباره به اینکه ما همه ساله پذیرای خیلی زیادی از مسافران، میهمانان و کاروانهای راهیان نور هستیم، افزود: بر اساس آمار موجود پارسال بیش از سه میلیون نفر به آبادان سفر کردند و خوشبختانه با توجه به خدمات ارائه شده توانستیم رتبه نخست را در ارائه خدمات نوروزی در سطح استان خوزستان به دست آوریم.

رئوفی با اشاره به سیل جمعیتی که در ایام نوروز به آبادان سفر می کنند، اظهار کرد: هر کس که به خوزستان وارد می شود بدون شک سری هم به آبادان می زند و همیشه مهمانان زیادی داریم که یکی از اهداف گردشگری شان شهرستان آبادان است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان تصریح کرد: سال گذشته به طور انصاف دستگاهها اجرایی ستاد نوروزی تلاشهای زیادی را انجام دادند تا میهمانان وارده به شهر به رغم آنکه خارج از توان شهر بودند، بتوانند خدمات خوبی را دریافت کنند و با خاطره ای خوش شهر را ترک کنند.

رئوفی ضمن تاکید بر برنامه ریزی جدی دستگاههای اجرایی ستاد نوروزی، خواستار شناسایی نقاط ضعف احتمالی و رفع آنها و تقویت نقاط قوت شد تا به این ترتیب بتوان خدمات خوب و شایسته ای را به مسافران و میهمانان نوروزی ارائه کنیم.

وی گفت: بحث نظارت بر ارائه خدمات و قیمتها از نکات قابل توجه و حائز اهمیت در موضوع ارائه خدمات نوروزی است که باید به طور جدی دنبال و انجام گیرد، موضوعاتی همچون نظارت بر پارکینگ ها، امنیت مسافران در کمپ ها، بهداشت، توزیع کنندگان مواد غذایی و کشیک ها مهمترین این موارد است.

رئوفی افزود: وجود مواد شوینده در سرویسهای بهداشتی در سطح شهر، کنترل و روان سازی ترافیک  مسیرهای جاده ای و معابر شهری و ترمیم و آسفالت خیابانهای شهر بایستی به انجام رسد ضمن آنکه دانشکده علوم پزشکی نیز نسبت به فعال سازی کشیک های نوروزی در سطح بیمارستانها به ویژه در ساعات تعطیلی روز و یا نیمه شب بکوشد، فعال سازی اورژانس جاده ای، راه اندازی چادرهای راهنمای میهمانان نوروزی توسط هلال احمر، نظارت و کنترل بر پارکینگ ها توسط تاکسیرانی (رفع نواقص و رعایت مباحث ایمنی) نیز انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان اظهار کرد: بحث کنترل ترافیک خیابانهای اصلی و پرتردد شهر همچون دبستان به سمت بازار مرکزی، امیری، ته لنجی ها بایستی با تدبیر و برنامه ریزی درست از هم اینک مد نظر قرار گیرد تا مشکلی برای مردم به لحاظ عبور و مرور ایجاد نشود و در صورت بروز اتفاق ناگوار احتمالی امکان ارائه خدمات توسط دستگاههای دستگاهای خدمات رسان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاع حکم روسای کمیته های ۱۱ گانه ستاد نوروزی بایستی آنان هرچه سریعتر با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی شده خود، ظرف مدت یک هفته نتایج حاصله از برگزاری جلسات را به ستاد نوروزی اعلام کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار