تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۱۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده با رد موضوع بدهی مدارس به شرکت برق:
صدور اجرائیه به معنای تعطیل‌ کردن آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اعتراض نسبت به موضوع بدهی 9 میلیاردی مدارس به شرکت برق منطقه‌ای، گفت: سندی برای اثبات این مسأله وجود ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اعتراض نسبت به موضوع بدهی 9 میلیاردی مدارس به شرکت برق منطقه‌ای، گفت: سندی برای اثبات این مسأله وجود ندارد.

محمد تقی‌زاده در شورای آموزش و پرورش استان که امروز، سه‌شنبه 28 دی‌ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به موضوع بدهی آموزش و پرورش به شرکت برق منطقه‌ای اظهار کرد: ما به اصل موضوع معترض هستیم چرا که سندی وجود ندارد که ثابت کند مدارس بدهی 9 میلیارد تومانی به شرکت توزیع برق دارند.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم لامپ بالای سر دانش‌آموزان روشن بماند، اما صدور اجرائیه به این معنا است که آموزش و پرورش تعطیل شود؛‌ اگرچه استاندار سه بار مکتوب کرد که این اقدام انجام نشود همچنان نسبت به این مسأله بی‌توجهی می‌شود.

همچنین در این نشست عبدالرسول ممتازان مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع، با اشاره به محدودیت‌های آموزش و پرورش و شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: هر زیرساختی اگر اعتبار نداشته باشد قادر به کار نخواهد بود. در دستگاه‌های اجرایی دولتی، قانونی به نام "محکوم به دولت" وجود دارد که به دستگاه‌های دولتی فرصت داده می‌شود ظرف 18 ماه از تاریخ صدور اجراییه با دستگاه شاکی به توافق برسند.

وی ادامه داد: در قانون نیز اشاره شده است که این رقم باید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شود تا این سازمان ظرف سه ماه بدون هیچ محدودیت جابجایی از محل بودجه متمرکز این مبلغ را پرداخت کند که دستگاه مطالبه‌گر نیز مشکلی از لحاظ اعتباری نداشته باشد.

همچنین سیروس خدادادی معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ با شرکت توزیع برق، این توافق حاصل شد که آموزش و پرورش مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون تومان از سازمان آب و برق بابت قانون بودجه سال‌های 71 تا 81 طلبکار است که در آن زمان شرکت توزیع برق منطقه‌ای زیر نظر سازمان آب و برق خوزستان بود.

خدادادی افزود: اکنون آموزش و پرورش 140 میلیارد تومان از تمام دستگاه‌های استان طلبکار است اما هیچ اجراییه‌ای صادر نمی‌کند، چرا‌که استانداری اسفندماه سال گذشته نامه‌ای صادر کرد که چنین کاری توسط هیچ‌کدام از دستگاه‌های استان انجام نشود؛ همچنین مرداد امسال دیوان محاسبات چنین نامه‌ای را مکتوب کرد در حالی که شرکت توزیع برق این مسأله را رعایت نکرده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان با یادآوری تخفیف 50 درصدی در هزینه‌های آب و برق مدارس مصوب هیأت دولت در سال 90، عنوان کرد: قرار بر این شد که مابه‌ازای این تخفیف از محل منابع طرح هدفمندی یارانه‌ها به وزارت نیرو پرداخت شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار