تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تازه‌ترین جزئیات از علت فوت "بیماران دیالیزی" بیمارستان سینای اهواز
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان به بیمارستان سینای اهواز و ماجرای فوت چند بیمار دیالیزی اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان داد که این مشکل از طریق آب آشامیدنی منتقل شده است
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان به بیمارستان سینای اهواز و ماجرای فوت چند بیمار دیالیزی اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان داد که این مشکل از طریق آب آشامیدنی منتقل شده است.

شکرالله سلمان‌زاده ظهر امروز در کارگاه منطقه‌ای بهداشت محیط بیمارستانی اظهار داشت: وضعیت بهداشت و آراستگی بیمارستان نخستین مسئله‌ای است که نگاه فرد را به هنگام ورود به بیمارستان جلب می‌کند بنابراین این موضوع اهمیت مبحث بهداشت بیمارستانی را می‌رساند.

وی با بیان اینکه امروزه مبحث عفونت‌های بیمارستانی یکی از مشکلاتی است که نظام سلامت همه کشورهای دنیا با آن مواجه است، افزود: قطعا کادر بیمارستانی نباید با سهل انگاری‌های خویش سبب شود که عفونت اضافه‌ای علاوه به بیمار منتقل شود.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان کرد: رعایت اصول بهداشت محیط بیمارستانی علاوه بر زمان ساخت بیمارستان می‌بایست در جانمایی بیمارستان‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی به بیمارستان سینای اهواز و ماجرای فوت چند بیمار دیالیزی اشاره کرد و گفت: منبع تامین آب بیمارستان بسیار مهم است، امسال چالشی عمده در یکی از بیمارستان‌های شهر اهواز داشتیم که منجر به فوت چند تن از بیماران دیالیزی به دلیل اسهال خونی شد؛ بررسی‌ها نشان داد که این مشکل از طریق آب آشامیدینی منتقل شده است.

سلمان‎زاده با اشاره به اینکه بحث فاضلاب بیمارستانی و بی‌خطرسازی آن چالشی عمده بین محیط زیست و دانشگاه‌های علوم پزشکی است، عنوان کرد: پسماندها و فاضلاب‌های بیمارستانی اگر به همین شکل در محیط رها سازی شوند می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

وی به لزوم ایجاد پروتکل خاص برای تمام قسمت‌ها و بخش‌های مرتبط با بیمارستان اشاره داشت و افزود: کمبود شدید بخش‌های ایزوله تنفسی در بیمارستان‌ها حتی بیمارستان‌های دانشگاهی را داریم که باید این بخش‌ها افزایش یابند و نیز نیازمند توجه ویژه هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار