تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانکها روند ارایه تسهیلات به مشاغل‌خانگی را تسریع بخشند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عصر سه‌شنبه در شورای اشتغال استان گفت: بانک‎ها در ارایه تسهیلات به متقاضیان خود به ویژه متقاضیان مشاغل خانگی سرعت ببخشند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عصر سه‌شنبه در شورای اشتغال استان گفت: بانک‎ها در ارایه تسهیلات به متقاضیان خود به ویژه متقاضیان مشاغل خانگی سرعت ببخشند.

امید حاجتی اظهار کرد: مشاغل خانگی مربوط به کسانی است که در بخش‌های دولتی یا صنایع بزرگ اقتصادی اشتغال پیدا نکرده‌اند اما همت داشته‌اند تا خودشان دست به فعالیت بزنند و کاری را ایجاد کنندو در بسیاری موارد علاوه بر درامدزایی برای خود برای عده دیگری نیز شغل ایجاد کرده اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تاکید کرد: با توجه به اهمیت مشاغل خانگی در اشتغال باید از آن‌ها حمایت شود چراکه آن‌ها منتظر دولت و سایرین نمانده اند و خودشان آستین همت را بالا زده‌اند.‌

وی اظهار کرد: میزان تسهیلاتی که مشاغل خانگی از بانک ها می‌خواهند برای بانک‌ها رقم قابل توجهی نیست برای همین بانک‌ها سعی کنند ظرف یک تا 2 روز آینده روند ارایه تسهیلات برای مشاغل خانگی را تسریع بخشند.

حاجتی گفت: راهکارهایی که امکان نظارت بر اعطای پروانه بهره برداری برای بخشی از مشاغل خانگی است باید فراهم شود در غیر این صورت این مشاغل خانگی از لیست حذف می‌شوند.

320 فرصت شغلی در بصره برای خوزستانی‌ها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز دراین نشست اظهار کرد: شرکت کوثران نوین آبادان در استان بصره طی نامه ای با معرفی 320 فرصت شغلی به اداره کار خوزستان خواهان همکاری و اقدام دراین زمینه شده که از فردا آن‌ها را به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌کنیم.

سیدنور محمدپور افزود: این اولین درخواستی است که از کشور عراق و استان بصره برای اداره کار خوزستان فرستاده شده و نتیجه سفرهای استانداران بصره و خوزستان و دیدارهای این سفرهاست.

وی تاکید کرد: البته این فرصت‌ها اولین و آخرین فرصت‌های ایجاده شده نیست چراکه ما همچنان در حال پیگیری فرصت‌ها شلغی بیشتری هستیم.

محمد‌پور همچنین با اشاره وضعیت ارایه تسهیلات از سوی بانک‎های استان گفت: براساس آمار بانک ملی صد در صد ، بانک صادرات 67 درصد و بانک ملت 57 درصد به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به سامانه ثبت کاریابی رصد توضیح داد: بر اساس اعلام سامانه رصد همه دستگاه تقریبا به 102 درصد تعهدات خود عمل کرده و حدود 19 هزار و 588 شغل ایجاد شده که تا پایان سال نیز این رقم افزایش می‌یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به وضعیت مشاغل خانگی در استان خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی تعهدات خود را نسبت به مشاغل خانگی انجام داده‌اند فقط برخی بانک‌ها در ارایه تسهیلات به آن‌ها کم کاری کرده‌اند که قرار است تا پایان سال تحقق صد در صد داشته باشد.

همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به تسهیلات ارایه شده برای اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: بیش از 80 هزار نفر در شرایطی هستند که امکان اشتغال‌های خرد در سطح استان از سوی کمیته برای آن‌ها ایجاد شده است ، از این تعداد 42 هزار نفر ساکن شهر و 38 هزار نفز ساکن روستا هستند.

مرتضی موصلی بیان کرد: یک هزار و 829 نفر درخواست فعالیت در شرکت‌ها مختلف را داشته اند که 35 هزار نفر آماده فعالیت و 43 هزار نفر در شرایط نیاز به آموزش‌های مهارتی‌ هستند که در این باره با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مذاکره شده است.

وی ادامه داد: برای جذب اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه کل کشور در سال جاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری 15هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه به کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اختصاص داده است که سهم استان خوزستان 508 میلیارد ریال بود.

در این نشست مدیران شعب بانک‌های مختلف استان آماری از میزان تحقق تعهدات خود در ارایه تسهیلات به متقاضیان ارایه کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار