تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود بخش‌های ایزوله تنفسی در بیمارستان‌های خوزستان
بیمارستان های خوزستان با کمبود شدید بخش های ایزوله تنفسی مواجه هستند /در حال حاضر هشت تخت ایزوله تنفسی استاندارد در بیمارستان های استان وجود دارد و هدف این است که در هر بیمارستانی اتاق ایزوله تنفسی راه اندازی شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان های خوزستان با کمبود شدید بخش های ایزوله تنفسی مواجه هستند.

شکرالله سلمان زاده سه شنبه در کارگاه منطقه ای بهداشت محیط بیمارستانی در سرسرای اداری هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: اتاق های ایزوله باید گسترش یابند و بخش های موجود نیز باید از نظر کیفیت و نحوه کار دستگاههای تعبیه شده بازرسی شوند.

وی افزود: در حال حاضر هشت تخت ایزوله تنفسی استاندارد در بیمارستان های استان وجود دارد و هدف این است که در هر بیمارستانی اتاق ایزوله تنفسی راه اندازی شود.

سلمان زاده ادامه داد: اقداماتی برای راه اندازی این تخت ها در دست انجام است و امیدواریم به زودی شاهد افزایش اتاق های ایزوله تنفسی باشیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه مدیریت بیمارستانی یکی از پیچیده ترین و سخت ترین کارهاست گفت: وضعیت بهداشت محیط و آراستگی بیمارستان ها نخستین موردی است که زمان ورود به بیمارستان ها مورد توجه قرار می گیرد و تاثیر زیادی بر همراهان، بهبودی و جلب اعتماد بیمار به کادردرمانی بیمارستان دارد.

وی از مشکلات مهم دو دهه اخیر در بیمارستان ها را عفونت های بیمارستانی عنوان کرد و افزود: این مساله به عنوان یکی از مشکلات مهم دنیای امروزی، نظام سلامت کشورهای مختلف را به چالش کشیده است و افزایش روزافزون عفونت های میکروبی و محدودیت تولید آنتی بیوتیک ها یک تهدید جهانی محسوب می شود.

سلمان زاده بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت اهمیت زیادی به این موضوع می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در کشور ایران نیز برای نخستین بار دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شیراز در سال 1350در خصوص عفونت های بیمارستانی راهکار ارائه دادند.

وی اظهار کرد: رعایت بهداشت محیط در تمام مراحل ساخت و قبل از ساخت به ویژه محل ساخت بیمارستان ها اهمیت زیادی دارد.

سلمان زاده گفت:فاضلاب بیمارستانی نیز چالش عمده بین بیمارستان ها و سازمان محیط زیست است،بنابراین بی خطرسازی فاضلاب های بیمارستانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: میزان نور در بخش های بستری و غیر بستری، دستگاههای حرارتی، تهویه ، تفکیک پسماندهای عفونی و غیرعفونی و نظارت بر طبخ مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

55 بیمارستان خوزستان مجهز به دستگاه امحای زباله های عفونی بیمارستانی هستند

مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: 94.59 درصد بیمارستان های دانشگاه در شش ماهه اول سال 95 دارای مدیریت پسماند مطلوب بوده که این شاخص نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و در این مدت 97.30 درصد از بیمارستان های دارای بخش های با وضعیت مطلوب اعلام شده است.

فرهاد صفدری افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز با 37 بیمارستان 36 بیمارستان دارای دستگاه امحای زباله های عفونی بیمارستانی دارد و فقط در بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان فعال نیست که مراحل خرید و فعال سازی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: بنابراین از 56 بیمارستان خوزستان، 55 بیمارستان دستگاه امحای زباله های عفونی را دارند.

صفدری گفت: تهیه برنامه عملیاتی بهداشت محیط برای بیمارستان ها از استراتژی های مهم برای حفظ بهداشت محیط بیمارستانی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار