تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فصل سرما و کمبود گاز در برخی مناطق گتوند
افزایش مصرف گاز در فصل سرد زمستان و ارسال نشدن به موقع گاز از پالایشگاه آبادان ساکنان مناطقی از شهرستان 74 هزار نفری گتوند را با مشکل کمبود سیلندر گاز مواجه کرده است
افزایش مصرف گاز در فصل سرد زمستان و ارسال نشدن به موقع گاز از پالایشگاه آبادان ساکنان مناطقی از شهرستان 74 هزار نفری گتوند را با مشکل کمبود سیلندر گاز مواجه کرده است.

مسئول نمایندگی بوتان گاز گتوند چهارشنبه در خصوص مشکل کمبود گاز مایع در این شهرستان گفت: در فصل زمستان با توجه به سردی هوا و مصرف زیاد، مراجعان بیشتری از شهرستان به این نمایندگی مراجعه می کنند و این در حالی است که در فصل تابستان مشکلی از نظر کمبود سیلندر گاز در این شهرستان وجود نداشت.

جهانگیر شاهمرادی ادامه داد: روزانه 147 عدد سیلندرگاز مایع به این نمایندگی ارسال می شود ولی در روزهایی که با مشکل گاز مواجه هستیم و درخواست افزایش سهمیه داریم، به دلیل نامعلومی از سوی شرکت بوتان اندیمشک ،گاز به این شهرستان ارسال نمی شود.

وی ادامه داد:خوشبختانه از 2 هفته گذشته از تشکیل صف در مقابل جایگاه های عرضه سیلندر گاز در گتوند خبری نیست و شرایط به حالت عادی برگشته است و مشکلی از نظر توزیع سیلند گاز بوتان وجود ندارد.

مدیر امور عشایر گتوند سهمیه سیلندر گاز مناطق عشایری این شهرستان را 300 کپسول عنوان کرد و گفت:در مناطق عشایری گتوند مشکل کمبود سیلندر گاز وجود ندارد.

علیرضا کیارسی با اشاره به اینکه یک جایگاه توزیع سیلندر گاز مایع برای مناطق عشایری در روستای میان پیلان در بخش مرکزی گتوند وجود دارد ،اضافه کرد: اکثر عشایر مستقر در منطقه سیلندر گاز مودر نیاز خود را از گتوند تامین می کنند و تاکنون هیچگونه موردی در خصوص کمبود سیلندر گاز مایع گزارش نشده است.

مسئول عملیات فروش شرکت بوتان اندیمشک درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سراسر کشور با کمبود گاز مواجه شده اند،گفت: کمبود گازمایع خانگی در برخی از شهر های تحت پوشش این شرکت به دلیل کمبود ایجاد شده از سوی پالایشگاه آبادان بوده و مشکل از جانب شرکت بوتان اندیمشک نبوده است.

حسین یعقوب وند با بیان اینکه کمبود گاز مایع امسال نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است افزود: کمبود گاز مایع امسال از فصل تابستان شروع شده بود ولی مردم به دلیل مصرف کمتر متوجه این کاهش نشدند.

وی میانگین فروش روزانه گاز مایع شرکت بوتان اندیمشک به شهرهای تحت پوشش را 120تن اعلام کرد و ادامه داد: تاسیسات گازرسانی این شرکت هیچ مشکلی برای خدمات رسانی به شهر های تحت پوشش ندارد.

مسئول عملیات فروش شرکت بوتان اندیمشک گفت: متاسفانه در برخی روزها زمان بارگیری تانکرهای حامل گاز مایع در این پالایشگاه به 30 ساعت افزایش پیدا کرده است و رانندگان شرکت بوتان اندیمشک باید ساعات زیادی را به ناچار در پالایشگاه منتظر بمانند.

یعقوب وند با بیان اینکه پیگیری های زیادی در خصوص رفع مشکلات و افزایش سهمیه گاز مایع برای شرکت داشته ایم، خاطرنشان کرد: در صورتی که گاز مایع از سوی پالایشگاه آبادان به صورت پیوسته ارسال شود، کمبود گاز مابع به زودی مرتفع خواهد شد.

وی در پایان افزود:گاز مایع با تانکر از پالایشگاه آبادان به اندیمشک منتقل می شود و از اندیمشک با سیلندرهای 11 کیلویی به مراکز توزیع ارسال می شود.

به گزارش ایرنا تاکنون بیش از 95 درصد مناطق شهرستان گتوند از شبکه گازرسانی بهره مند می باشند و گازرسانی به دیگر مناطق نیز در دستور کار شرکت گاز قرار دارد.

شرکت بوتان اندیمشک علاوه بر اندیمشک شهرهای دزفول،شوش،شوشتر و گتوند را نیز زیر پوشش دارد.

قیمت هر عدد سلیندگاز مایع در گتوند 70هزار ریال است.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان با 74 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و 45 روستا می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گتوند
:
:
:
آخرین اخبار