تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۰۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان در مجلس:
توسعه بزرگترین پالایشگاه ایران با کمک سرمایه گذاری خارجی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از اجرای فاز دوم توسعه پالایشگاه آبادان به عنوان پروژه بزرگ در استان یاد کرد و گفت:با عملیاتی شدن آن بزودی، چند هزار فرصت شغلی جدید برای جوانان ایجاد می شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از اجرای فاز دوم توسعه پالایشگاه آبادان به عنوان پروژه بزرگ در استان یاد کرد و گفت:با عملیاتی شدن آن بزودی، چند هزار فرصت شغلی جدید برای جوانان ایجاد می شود.

عامر کعبی روز چهارشنبه با تشریح جزئیات گشایش ال‌سی برای اجرای فاز دوم گفت:پالایشگاه آبادان نیازمند توسعه با رویکرد به روز رسانی است و این پالایشگاه قدمت زیادی دارد، لذا ضروری است که تکنولوژی آن به روز شده و مطابق استانداردهای بین المللی در حوزه ی تولیدات نفتی باشد.

وی اضافه کرد:با پیگیری دولت، نمایندگان آیادان در مجلس شورای اسلامی و رایزنی با مسوولان وزارت نفت قرار شد که فاز دوم پالایشگاه آبادان با هدف توسعه کمی و کیفی محصولات و تنوع بیشتر در تولیدات در سال 96 عملیاتی شود.

کعبی افزود:با ورود به مرحله ی اجرایی این پروژه، در یک بازه 42 ماهه، به کارگیری نزدیک به هشت هزار نیروی جوان را شاهد خواهیم بود که می تواند بخشی از نیازهای شغلی و معیشتی جوانان آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده را برآورده سازد.

عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:پالایشگاه آبادان نیازمند مشاغل تخصصی است که طی هماهنگی، جوانان جویای کار می توانند با مراجعه به سازمان فنی حرفه ای و دیگر مراکز حرفه آموزی نسبت به یادگیری تخصص های مورد نیاز اقدام کنند که جزئیات آن بزودی از سوی کمیته ای که زیر نظر فرماندار و با حضور نمایندگان تشکیل شده به اطلاع عموم مردم می رسد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مراجعه جوانان جویای کار به دفاتر کاریابی آبادان و پرداخت وجه ثبت نام، گفت:مراکز کاریابی بنا به وظیفه ذاتی خود عمل کرده اند و وجهی که دریافت کرده اند، ربطی به فاز 2 پالایشگاه آبادان نداشته و هزینه اخذ شده نیز، مبلغ مصوب این مراکز است که صورت گرفته است و بدون شک، در زمان مقرر از طریق مبادی قانونی نحوه ثبت نام اطلاع رسانی می شود.

ساخت پالایشگاه نفت آبادان، سال ۱۲۹۱ به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه‌ دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

این پالایشگاه تا سال ۱۹۷۳ به دست شرکت‌های نفتی خارجی اداره می‌شد تا این که در این سال به شرکت ملی نفت ایران تحویل شد.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است. خط لوله‌ای هم از آبادان به سمت تهران می‌آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می‌یابد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز شامگاه سه شنبه 28 دیماه 1395 در آیین بهره برداری از موزه بنزین خانه آبادان با اعلام خبر تحقق بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری ایران در آبادان، گفت:به منظور توسعه پالایشگاه آبادان، سه میلیارد دلار سرمایه به این مجتمع تزریق می شود.

با انتشار اخباری مبنی بر آموزش و جذب حدود هشت هزار نیروی جدید در فاز دوم پالایشگاه آبادان، جوانان جویای کار طی روزهای گذشته به سمت دفتر نمایندگان مردم در مجلس و دفاتر کاریابی در منطقه آزاد اروند هجوم آوردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار