تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استانداردسازی سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی مدارس
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان در بیش از 6 هزار کلاس درس خبر داد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان در بیش از 6 هزار کلاس درس خبر داد.

رضا رضایی درباره وضعیت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس اظهار کرد: در سال‌های 1394 و 1395 تعداد سه هزار و 200 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شده‌اند.

وی یادآور شد: مدارس ساخته‌شده قبل و اوایل انقلاب از سیستم‌های استانداردی برخوردارنبوده‌اند؛ بنابراین با اولویت بهینه‌سازی مصرف سوخت، ایمن‌سازی، ایجاد فضای مناسب و مطبوع برای دانش‌آموزان، سیستم‌های  استاندارد گرمایشی به روش حرارت مرکزی و بخاری‌های برقی تابشی و نفتی دودکش‌دار در کلاس‌ها نصب شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان درباره نصب وسایل سرمایشی در مدارس با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و اهمیت این موضوع، گفت: تعداد سه هزار و 500 کلاس درس، در سال‌های 94 و 95 با صرف  اعتباری بالغ بر 9.5 میلیارد تومان مجهز به سیستم سرمایشی به‌صورت کولرهای پنجره‌ای، اسپیلت و اسپلیت‌های دوزمانه شدند.

رضایی افزود: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هرساله در مدارس با موافقت سازمان مدیریت و برنامه و بودجه درقالب ردیف اعتباری مشخص بودجه سنواتی از فروش گاز لحاظ شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار