تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد
تدوین قانون حمایت از مرزنشینان برای مقابله با قاچاق
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین قانون حمایت از مرزنشینان در هیات دولت برای مقابله با قاچاق خبر داد
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین قانون حمایت از مرزنشینان در هیات دولت برای مقابله با قاچاق خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا، قاسم خورشیدی اظهار کرد: پارسال حجم کالای قاچاق در کشور بیش از 15 میلیارد دلار بود.

وی اظهارداشت: گردش پول و کالا در سیستم جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بصورت آنی در همه مسیرها قابل کنترل و بازرسی است.

سخنگوی ستاد مرکزی  مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه نخستین قانون مبارزه با قاچاق کالا در سال 1312 تدوین و تصویب شده است ادامه داد: قانون فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1392 تصویب و اجرایی شده است.

خورشیدی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی در مبادی و خروجی مرزها برای شناسایی مبارزه کالاهای قاچاق ایجاد شده است گفت: از جمله این سامانه‌ها، سامانه پیشرو در گمرک  و سیستم پرتال مرزی است که این روش و ایده‌ها می‌تواند در مبارزه با مفاسد اقتصادی اثرگذار، مناسب و کارآمد باشد.

وی افزود: با تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و گمرک میزان کشفیات قاچاق کالا در 9 ماه امسال به 8 هزار میلیارد تومان رسیده که در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین از تدوین قانون حمایت از مرزنشینان در هیات دولت برای مقابله با قاچاق خبر داد و اظهارداشت: براساس قانون جدید مرزنشینان می‌توانند از قانون مبادلات مرزی و تجاری، معافیت ملوانی و مرزی و شرایط تجارت پاک بهره‌مند شده و کالا صادر کنند.

خورشیدی گفت: مرزنشینان با استفاده از فرصت‌هایی همچون معافیت‌های ملوانی و مرزی با ایجاد بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در خارج از کشور ضمن ایجاد درآمد مناسب و بهتر برای خود برای توسعه هر چه  بیشتر اقتصاد کشور استفاده کنند.

وی افزود: کالاهای قاچاق کشف شده اگر سرمایه‌ای و با دوام باشند به مزایده گذاشته می‌شوند و مواد غذایی تاریخ‌دار امحا خواهند شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار