تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرهنگی دانشگاه خبر داد:
تعریف موسیقی فاخر قابل ‌اجرا در دانشگاه شهید چمران
به‌زودی کارگروهی برای تعریف مصادیق موسیقی فاخر قابل‌اجرا در دانشگاه تشکیل می‌شود و در صورت تأیید این کارگروه و وجود تقاضا ممکن است کانون موسیقی در دانشگاه فعال شود
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به‌زودی کارگروهی برای تعریف مصادیق موسیقی فاخر قابل‌اجرا در دانشگاه تشکیل می‌شود و در صورت تأیید این کارگروه و وجود تقاضا ممکن است کانون موسیقی در دانشگاه فعال شود.

دکتر عبدالرحیم هوشمند در خصوص تأسیس کانون موسیقی در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه هم‌اکنون 16 کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در دانشگاه وجود دارند، اظهار کرد:‌ کانون موسیقی دانشگاه شهید چمران اهواز از تشکیل در سال 77 تشکیل شد اما این کانون در سال 88 به دلیل مخالفت هایی که با برنامه های آن می شد به‌مرور غیرفعال شد.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تشکیل یک کارگروه متشکل از نماینده شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نماینده رییس دانشگاه ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این کارگروه وظیفه دارد تقاضاهای دانشجویان برای اجرای موسیقی را بررسی کند و موسیقی‌های فاخر در خصوص موضوعات ملی و مذهبی مانند موسیقی اصیل ایرانی که هم برای جامعه نشاط ایجاد می‌کند و هم قابلیت اجرا در محیط دانشگاه را دارند، تعریف و تعیین کنند.

هوشمند با بیان اینکه این کارگروه در کمتر از یک ماه آینده در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال می‌شود، گفت: پس‌ از آن این کارگروه باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و نیازسنجی کند؛ در صورت ضرورت، ممکن است کانون موسیقی در دانشگاه دوباره احیا شود، البته هم‌اکنون تقاضاهایی برای تأسیس این کانون وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ در دانشگاه‌ها تنها اجرای کنسرت ممنوع است و موسیقی اگر موسیقی بخشی از برنامه های دیگر باشد قابلیت اجرا در دانشگاه رادارد اما برنامه خاص برای موسیقی ممنوع است. ما نیز تابع آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود و موافق اجرای نوعی از موسیقی هستیم که زمینه رشد فکری و فرهنگی را در دانشگاه ایجاد کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار