تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۴۰۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده خبر داد:
آغاز توزیع 30 نوبت شیر در مدارس خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از عقد قرارداد با شرکت‌های لبنی برای توزیع شیر مدارس خبر داد و گفت: توزیع شیر بین یک میلیون دانش‌آموز و معلم استان از نیمه دوم دی‌ماه آغاز شده است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از عقد قرارداد با شرکت‌های لبنی برای توزیع شیر مدارس خبر داد و گفت: توزیع شیر بین یک میلیون دانش‌آموز و معلم استان از نیمه دوم دی‌ماه آغاز شده است.

محمد تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال شرایط ایجادشده در کل کشور موجب بروز مشکلات اعتباری برای طرح رایگان توزیع شیر در مدارس شد؛ با تلاش‌های انجام‌شده از سوی وزارت توزیع شیر در مدارس از نیمه دوم دی‌ماه آغاز شد و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توزیع شیر میان همه مقاطع تحصیلی، مدارس شبانه‌روزی و مراکز نگهداری دانش‌آموزان بی‌سرپرست به‌عنوان جامعه هدف انجام می‌شود، تصریح کرد: با آنکه هنوز اعتبار اجرای این طرح مشخص نشده است اما تا پایان سال حدود 30 نوبت شیر بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نظارت اداره بهداشت بر توزیع شیر مدارس، افزود: برای حفظ کیفیفت و سلامت شیر با توجه به شرایط آب‌وهوایی استان، توزیع شیر میان دانش آموزان به‌صورت شیر پاکتی استریل 200 گرمی با 2.5 درصد چربی و با نظارت اداره بهداشت و معاونت غذا و دارو خواهد بود.

تقی‌زاده شرکت‌های طرف قرارداد برای تأمین شیر مدارس را شامل شرکت‌های پاک وی شهرکرد، منابع لبنی اراک و شیر پگاه خوزستان عنوان کرد و گفت: تمام مراحل تولید تا ارسال و توزیع شیر میان دانش‌آموزان بر عهده شرکت‌های طرف قرارداد است؛ البته بخش عمده شیر توسط شرکت پگاه خوزستان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به فواید مصرف شیر در افزایش سلامت و ارتقای بازدهی تحصیلی دانش‌آموزان، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان نسبت به مصرف شیر اکراه دارند، توزیع شیر نه‌تنها میان دانش‌آموزان بلکه برای معلم‌ها نیز انجام می‌شود زیرا معلم الگوی دانش‌آموز است و در اغلب موارد دانش‌آموز تأثیرپذیری بیشتری از معلم نسبت به خانواده خود دارد و این امر در فرهنگ‌سازی مصرف شیر تأثیرگذار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار