تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه شورای سلامت رامشیر برگزار شد
با حضور معاون فرماندار رامشیر هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی رامشیر برگزار شد
خوزنیوز: هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی رامشیر به ریاست روح الله شفیعی معاون فرماندار رامشیر و با حضور اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ معاون فرماندار رامشیر در این جلسه با اشاره بر اهمیت سلامت و بهداشت محیط زیست به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا ناشی از گردو غبار در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نفت خیز بودن شهرستان و لزوم پیشگیری از شیوع بیماری های تنفسی انتظار می رود این ایستگاه در آینده با نصب تجهیزات لازم بتواند آلودگی های ناشی از گازهای  آلاینده را نیز اندازه گیری بنماید.

روح الله شفیعی در ادامه با اشاره به راه اندازی بازارچه منطقه 2 شهرداری جهت ساماندهی دستفروشان ، بر ساماندهی دکه ها در سطح شهر  نیز توسط شهرداری  رامشیر تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از صاحبان این دکه ها حتی به واگذاری استیجاری آنها با مبالغ بیشتر از آنچه به شهرداری می پردازند، اقدام کرده اند که با اجرای طرح ساماندهی با این گونه افراد باید برخورد شود.

وی  همچنین بر ساماندهی جایگاه دفن زباله توسط شهرداری رامشیر  و شهرداری مشراگه ، لایروبی و آهک پاشی  جداول ، هرس درختان ، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص دفع بهداشتی زباله ها تاکید کرد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر نیز در این جلسه با اشاره به شیوع بیماری سرخک در استان ، اظهار داشت : با توجه به شیوع این بیماری در یکی از شهرستان های همجوارکلیه نیروها و امکانات شهرستان در جهت مقابله با شیوع بیماری در شهرستان بسیج شدند و تمامی روستاهای هم مرز با این شهرستان مایه کوبی شدند و خوشبختانه با گذشت دوره اول که چهل روز می باشد مورد خاصی مشاهده نشد و امیدواریم دوره دوم نیز شاهد  نمونه خاصی نباشیم.

حبییب سیلاوی در ادامه با اشاره به اضافه شده 27 تخت در بخش بستری بیمارستان رامشیر اظهار داشت : به طور جد  پیگیر تحول در زیرساخت های بیمارستان  هستیم چرا که با  گذشت سه سال از اجرای طرح تحول سلامت ، پروزه های عمرانی  که می بایست با استفاده از فرصت طلایی اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان اجرا  می شد بهره برداری مناسبی انجام نشده است و امیدواریم که این استفاده بهینه با کمک دانشگاه علوم پزشکی اهواز فراهم شود.

سیلاوی ادامه داد : کمبود نیرو  و عدم  اصلاح  چارت سازمانی بیمارستان از دیگر مشکلات حوزه درمان شهرستان می باشد که انتظار داریم مسئولان محلی و استانی  توجه ویژه ای به حل این مشکلات داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه حسن نظری به عنوان رییس جدید مرکز بهداشت رامشیر نیز به حاضران معرفی شد.
:
:
:
آخرین اخبار