تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید دارویی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران
پژوهشگران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با استفاده از دانه کتان دارویی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی تولید کردند
پژوهشگران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با استفاده از دانه کتان دارویی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی تولید کردند.

دکتر وحیده قروی کاشانی، مجری طرح گیاه کتان (Limum Usitatissimum) را گیاهی یکساله دانست که به صورت بونه‌ای رشد می‌کند و اظهار کرد: روغن کتان مهمترین منبع اسید چرب امگا-۳ است که این نوع اسید غیر اشباع در حفظ میزان کلسترول نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از دانه کتان دو محصول تولید کردیم، اظهار کرد: کپسول «ایرافلاکس» با استفاده از روغن کتان ارگانیک یکی از این محصولات است. این دارو حاوی امگا ۳، ۳ و ۹ است که برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی تجویز می‌شود.

کاشانی، این دارو را یک داروی مکمل دانست که به صورت کپسول‌های ژل مانند (gelSoft) تولید شده است.  

مجری طرح تولید پودر دانه کتان را از دیگر محصولات تولیدی این مطالعات نام برد و خاطرنشان کرد: این پودر برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها با منشا هورمونی تولید شده است.

به گفته وی، این پودر حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که می‌تواند برای درمان و پیشگیری از سرطان‌های با منشا هورمون قابل استفاده باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار