تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیز گمرک مرز شلمچه به ابزارهای مدرن بازرسی
با نصب دستگاه ' ایکس ری ' خودرویی و مسافری در گمرک مرز شلمچه استان خوزستان، این مرز بین المللی به ابزارهای مدرن بازرسی ورود و خروج مسافر و خودرو مجهز شد
با نصب دستگاه ' ایکس ری ' خودرویی و مسافری در گمرک مرز شلمچه استان خوزستان، این مرز بین المللی به ابزارهای مدرن بازرسی ورود و خروج مسافر و خودرو مجهز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه در حاشیه آیین نصب دستگاه های مجهز 'ایکس- ری' در مرز بین المللی شلمچه آسان شدن روند تبادل کالا، تردد خودرو و مسافر و صادرات کالای ایرانی را از اهداف مهم راه اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت:توسعه تجارت با عراق و آسان شدن صادارت کالای بازرگانان، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

اسماعیل زمانی اضافه کرد:سال گذشته 1.3 میلیارد دلار کالا از این مرز به عراق صادر شد و نگاه مسئولان منطقه نیز این است که مشکلات صادر کنندگان در مرز شلمچه رفع شود.

وی اجرای این سامانه را گامی موثر برای اجرای وعده های دولت تدبیر و امید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:با وجود مشکلات فراوان، این سامانه در مرز شلمچه نصب شده و نکته قابل توجه این است که این سامانه تولید داخل بوده و با همکاری تولیدکنندگان داخل کشور ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد:این دستگاه تولید داخل، یک چهارم محصول خارجی برای این سازمان هزینه داشته است و برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، به تولیدکنندگان وطنی سفارش شده و نصب شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز کاهش مشکلات صادرات کالا برای بازرگانان را راهبرد اصولی این سازمان عنوان کرد.

محمدرضا معتمدی افزایش روند صادرات کالا و تردد خودرو و مسافر را از اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت:سامانه ایکس - ری کالایی نیز بزودی در مرز شلمچه راه اندازی می شود.

وی با بیان برگزاری نشست های مشترک طرف عراقی با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در راستای رفع مشکلات مشکلات بازرگانان و صادر کنندگان، گفت:اخیرا نشست مشترکی با سفیر عراق در ایران در آبادان برگزار شد که با تحقق مصوبات این نشست، هماهنگی وزارت اقتصاد عراق با ایران در راستای آسان شدن روند صادرات افزایش می یابد.

وی ادامه داد:سفیر عراق در ایران در آن نشست قول داد که مشکلات صادرکنندگان ایرانی را به وزارت اقتصاد و دارایی عراق در بغداد منعکس کرده و برای رفع این موانع برنامه ریزی و اقدام کند.

در سامانه ایکس ری، خودروها بدون هر گونه توقف در امتداد یکدیگر از دروازه مورد نظر عبور کرده و حسگرهای نصب شده، اتوماتیک نسبت به بازرسی خودرو و افراد اقدام می کنند.

در این نوع می توان از خودروهای دارای سرنشین بدون آنکه مشکلی برای سرنشینان خودرو ایجاد شود، تصویربرداری کرد.

مرز شلمچه از مرزهای پرتردد ایران و عراق است که روزانه حدود 800 دستگاه کامیون و خودروی سنگین، کالای صادراتی ایران را از این مرز به عراق صادر می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار