تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۴۰۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارش باران‌های پراکنده در تمام نقاط خوزستان‌
مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان ‌گفت: بر‌اساس مدل‌های هواشناسی تا روز یک‌شنبه هفته آینده به دلیل عبور امواج ناپایدار در تراز میانی جو شاهد بارش‌های پراکنده باران و رگباری در بسیاری از نقاط استان هستیم
کوروش بهادری با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی خوزستان اظهار داشت: بر اساس مدل‌های هواشناسی تا روز یک‌شنبه هفته آینده به دلیل عبور امواج ناپایدار در تراز میانی جو شاهد بارش‌های پراکنده باران و رگباری در بسیاری از نقاط استان هستیم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها حجم قابل ملاحظه‌ای ندارند، افزود: بارش‌هایی که به صورت رگبار پراکنده باریده می‌شود برای کشاورزان به دلیل قابل ملاحظه نبودن مفید نیست و امروز در آبادان و هندیجان بارش‌های پراکنده‌ای وجود داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین بارش‌ها در نواحی شمال و شرق استان است و مدل‌های هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی با بارش‌های قابل ملاحظه از اواخر هفته آینده به استان خبر می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت وارونگی هوا در استان خوزستان، عنوان‌کرد: وارونگی هوا قابل پیش‌بینی نیست  بلکه هر روز از طریق دستگاهی به نام ایستگاه جو بالا این پدیده اندازه‌گیری می‌شود و  امروز در سطح خوزستان وارونگی هوا وجود ندارد.

بهادری افزود: وارونگی هوا همیشه وجود دارد اما ارتفاع آن مهم‌است زیرا هرچه ارتفاع وارونگی کاهش یابد  میزان آلودگی جو بیشتر و هوا ناسالم می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای امروز اهواز نسبت به روز گذشته 4 درجه افزایش  داشت، بیان‌کرد:در طول شبانه‌روز گذشته رامهرمز با 18 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 6 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنکترین نقاط استان بودند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار