تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۰۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دنای جدید ایران خودرو چند ستاره ایمنی دارد؟
پروژه ساخت این خودرو در مدت 10 ماه و صرف 50 میلیارد تومان هزینه انجام شده و به گفته مسئولان ایران خودرو تا پیان سال به بازار عرضه می شود
ایران خودرو هفته گذشته از 2 خودروی جدید خود به عنوان دنای پلاس و 207 صندوق دار رونمایی کرد ولی این خودروها تا چه اندازه ایی ایمنی داشته و در مقابل تصادفات مقاومت دارند.

به گزارش عصر ایران پروژه دنا پلاس در ایران خودرو در حدود 10 ماه پیش با نام X409 آغاز شده و هدف از آن بالا بردن استانداردهای کیفی، ایمنی و راحتی دنا اولیه پس از نیازسنجی و درخواست‌های مشتریان بود.

 انجام این پروژه از طراحی‌های کامپیوتری و نرم‌افزاری آغاز شده و پس بروز رسانی طراحی در بخش‌های فنی و همچنین اصلاح جزئیات به مرحله تولید نمونه‌های آزمایشی و سپس انجام تست‌های ایمنی و تصادف به مرحله محصول نهایی رسیده است.

ایران خودرو این خودرو چند ستاره ایمنی دارد؟

کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو در گفت و گو با عصر ایران با با بیان این که دنا پلاس داراي امكانات و تجهيزاتي است که براي نخستین بار در يک خودروي ساخت داخل با برند ملي وجود دارد، افزود: این محصول با طراحي و نصب كيسه هاي هوای جانبی، با چهار ايربگ وارد بازار مي شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این خودرو چه تست های ایمنی را پشت سر گذاشته است گفت: دنا پلاس برای تست های ایمنی به کشور آلمان ارسال شد و در تست های ایمنی که در این کشور گذرانده است موفق به اخذ 4 ستاره ایمنی شده است.

پروژه ساخت این خودرو  در مدت 10 ماه و صرف 50 میلیارد تومان هزینه انجام شده و به گفته مسئولان ایران خودرو تا پیان سال به بازار عرضه می شود.
:
:
:
آخرین اخبار