تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پل شناور شهرستان باوی تا پایان هفته بازگشایی می شود
پل ارتباطی 31 روستای دهستان عنافچه تا پایان هفته جاری تعمیر و بازگشایی می شود
بخشدار مرکزی باوی گفت: پل ارتباطی 31 روستای دهستان عنافچه تا پایان هفته جاری تعمیر و بازگشایی می شود.

محمود ساعدی راد شنبه اظهار کرد: پل شناور غدیر از هفته گذشته به دلیل مشکل فنی قابل تردد نیست و چهار قطعه 10 متری از این پل برای تعمیر جداسازی شده است که قرار است تا پایان هفته جاری تعمیر و دوباره نصب شود.

وی با بیان اینکه این پل شناور متعلق به ارتش است افزود: طول این پل فلزی 140 متر است و 2 سال پیش به صورت موقت و برای مدت 6 ماه نصب شد اما با توجه به تاثیری که در بهبود تردد مردم داشت، به درخواست اهالی و مسئولان محلی، جمع آوری نشده است.

ساعدی راد با اشاره به صرفه جویی 40 دقیقه ای در مسیر تردد اهالی این روستاها، اظهار کرد: در زمان مسدود شدن این پل، مسیر ارتباطی 31 روستای این دهستان به مرکز شهرستان مسدود می شود به همین دلیل عابران پیاده برای عبور ناچار به استفاده از قایق می شوند و سواره ها نیز مجبور می شوند از پل شیبان استفاده کنند.

وی جمعیت دهستان عنافچه را حدود 12 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در این دهستان 15 مدرسه ابتدایی و یک دبیرستان دخترانه وجود دارد که تعدادی از معلمان و دانش آموزان برای تردد به ملاثانی (مرکز شهرستان باوی) با قطع تردد از این پل دچار مشکل شده اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: اغلب مردم عنافچه برای خرید روزانه و یا امور اداری ناچار به تردد به مرکز شهرستان هستند، که نبود این پل برای این افراد مشکل ساز است.

ساعدی راد با بیان اینکه قرار است یک پل ثابت در این محل نصب شود افزود: استاندار خوزستان در بازدید از پل شناور وعده کرد که اعتبار مورد نیاز پل ثابت تامین شود.

بر اساس این گزارش، شهرستان باوی با مرکزیت شهر ملاثانی با تصویب هیات وزیران در سال 1389 از شهرستان اهواز تفکیک و تاسیس شد.

پل شناور غدیر بعد از بارندگی و طغیان رودخانه کارون نیز همیشه به زیر آب می رود و مسدود می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار