تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویزیت رایگان اهالی روستای نفت سفید توسط پزشکان
رئیس جمعیت هلال احمر هفتکل از ویزیت رایگان 250 نفر از اهالی روستای نفت سفید این شهرستان در راستای طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر خبر داد
خوزنیوز: رئیس جمعیت هلال احمر هفتکل از ویزیت رایگان 250 نفر از اهالی روستای نفت سفید این شهرستان در راستای طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ عباس سبحانی نسب با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در استان اظهار کرد: با حضور پزشکان داوطلب هلال احمر هفتکل، بیش از 250 نفر از اهالی روستای نفت سفید از توابع این شهرستان ویزیت رایگان شدند.

وی با اشاره به اعزام گروه درمانی متشکل از داوطلبان و اعضای جوان هلال احمر هفتکل در راستای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم افزود: این گونه اقدامات داوطلبانه که اعضای هلال احمر انجام می دهند، افق جدیدی را در عرصه بهداشت و درمان مناطق محروم باز کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر هفتکل با بیان اینکه در قالب کاروان سلامت پس از ویزیت رایگان در بین اهالی روستای نفت سفید داروی رایگاه توزیع شد، گفت: با انجام آموزش های بهداشت و سلامت و همچنین برگزاری کارگاه های آموزش خودمراقبتی در مناطق محروم می توان مانع تحمیل هزینه های زیاد به جامعه پزشکی و اهالی روستاهای محروم شد.

سبحانی نسب بیان کرد: اعزام گروه های مزبور زمینه ساز حمایت از اقشار نیازمند با بهره گیری از توان و تخصص داوطلبان و هدایت مناسب امکانات و تجهیزات انجام می شود که از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر از سه سال گذشته در مناطق محروم و کم برخوردار استان خوزستان توسط جمعیت هلال احمر آغاز شد و پیشتر با عنوان محرومیت زدایی به امر رسیدگی به مردم بی بضاعت و نیازمند شناخته شده بود که برنامه هایی از قبیل کاروان های سلامت، آموزش های بهداشتی، امدادی و فرهنگی، توزیع بسته های حمایتی، معیشتی و بهداشتی و همچنین غربالگری بیماران در ذیل این طرح اجرا می شود.

روستای نفت سفید با عشایر اطراف آن در ۳۶ کیلومتری شهرستان هفتکل حدود 1500 نفر جمعیت دارد.
:
:
:
آخرین اخبار