تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتحادیه دامداران خوزستان:
دلالان نرخ شیر و گوشت را در بازار تعیین می‌کنند
رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با اشاره به مشکلات دامداران استان گفت :دلالان نرخ شیر و گوشت را در بازار تعیین می‌کنند و این مسأله مشکلات فراوانی را برای دامداران استان به وجود آورده است
رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با اشاره به مشکلات دامداران استان گفت :دلالان نرخ شیر و گوشت را در بازار تعیین می‌کنند و این مسأله مشکلات فراوانی را برای دامداران استان به وجود آورده است.

جواد ابراهیمی اظهار کرد: دامداران استان با مشکلات نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و برای تامین نقدینگی و علوفه و نهاده‌های موردنیاز دام‌های خود، مجبور هستند شیر را با ارزان‌ترین قیمت در اختیار دلالان قرار دهند.

وی افزود: دلالان به واسطه آنکه نقدینگی دارند، شیر را از دامداران با قیمت موردنظر خود خریداری می‌کنند و سپس با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسانند و در این میان تنها دامداران هستند که متضرر می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: وقتی دولت مستقیماً‌ از دامدار حمایت نمی‌کند و شرکت‌های شیر نیز شیر را با قیمت پایین خریداری می‌کنند و با تأخیر چند ماهه پول را می‌پردازند، دامدار مجبور است برای تأمین نیازهای خود شیر را به دلالان با قیمت بسیار پایین بفروشد.

وی در خصوص بحث گوشت عنوان کرد: در این زمینه نیز دلالان تعیین کننده قیمت گوشت هستند زیرا آن‌ها نقدینگی دارند و دامدار مجبور است برای حل مشکلاتش گوشت و دام خود را در اختیار دلالان قرار دهد.

وی ادامه داد: قیمت زنده فروشی دام به صورت میانگین، از کیلویی 11هزار تومان تا 12هزار و 500 تومان است و با توجه به این قیمت، گوشت باید با قیمت هر کیلو حدوداً 24 تا 25 هزار تومان به فروش برسد اما شاهد هستیم که قیمت گوشت قرمز در بازار بیش از 31هزار تومان است و در این میان با توجه به قیمت نهاده‌ها، دامدار فقط زیان می‌کند و سود بسیاری نصیب دلالان می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد از دامداران حمایت کند، باید بحث نقدینگی دامداران را حل کند تا دست دلالان از بازار شیر و گوشت کوتاه شود زیرا آن‌ها تعیین کننده قیمت شیر و گوشت قرمز در بازار هستند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند نقدینگی را به صورت وام‌های قرض‌الحسنه یا وام‌های کارمزدی با سود پایین در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد تا آن‌ها بتوانند مشکلات دامداران را برطرف و به تأمین نهاده‌ها و علوفه موردنیاز دام‌ها بپردازند و دست دلالان را از بازار دامداری کوتاه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار