تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به‌دلیل نبود مدرسه استثنایی در کارون؛
تحصیل دانش‌آموزان استثنایی کارون در مدارس اهواز
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه در شهرستان‌های کارون و باوی مشکل کمبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد، گفت:‌ 120 دانش‌آموز استثنایی شهرستان کارون برای تحصیل به اهواز مراجعه می‌کنند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه در شهرستان‌های کارون و باوی مشکل کمبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد، گفت:‌ 120 دانش‌آموز استثنایی شهرستان کارون برای تحصیل به اهواز مراجعه می‌کنند.

علی ممبینی با بیان اینکه حدود چهار هزار و 200 دانش‌آموز استثنایی در خوزستان تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر 70 مدرسه استثنایی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در خوزستان وجود دارد.

وی افزود: در شهرستان‌های کارون و باوی مشکل کمبود فضای آموزشی وجود دارد اما هنوز در کارون مدرسه استثنایی راه‌اندازی نشده است. دانش‌آموزان استثنایی این شهرستان یا برای تحصیل به اهواز مراجعه می‌کنند و یا حتی به دلیل نبود مدرسه از نعمت آموزش بهره‌مند نمی‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه در صورت وجود 25 دانش‌آموز استثنایی می‌توان یک مدرسه مستقل راه‌اندازی کرد، تأکید کرد:‌ در کارون حداقل 120 دانش‌آموز وجود دارد که در مدارس مختلف اهواز به‌طور مثال در مدارس ناحیه 2 و سه اهواز تحصیل می‌کنند. در باوی نیز فضای آموزشی که در اختیار این دانش‌آموزان قرار دارد، مناسب نبوده و از امکانات لازم برخوردار نیست.

ممبینی تصریح کرد:‌ امسال در شهرهای خرمشهر و شوشتر مدرسه پیش‌حرفه‌ای دخترانه و در سردشت نیز یک مرکز اختلالات یادگیری راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون 24 مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی و هشت مرکز غیردولتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 560 دانش‌آموز مبتلا به اختلالات یادگیری در استان وجود دارد، ادامه داد: دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری می‌توانند به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه و با گذراندن آموزش‌های ویژه مشکلات خود را رفع کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 540 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در خوزستان تحصیل می‌کنند و بر اساس قانون باید به ازای هر پنج هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری وجود داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار