تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منازل بدون گاز در "لشکرآباد اهواز" مسئله‌ای غیرقابل قبول در مرکز انرژی کشور
نماینده مردم اهواز گفت: اگر به جهانیان بگوییم که در مرکز استان ما گاز نیست به ما می‌خندند این در حالی است که برخی از منازل منطقه لشکرآباد اهواز گازکشی نشده‌اند.
کلانشهری را تصور کنید که در قرن 21 و عصر تکنولوژی همچنان مردمان برخی از مناطق آن از حداقل امکانات برخوردار نباشند.

بخش اول- اهواز- لشکرآباد- زمین‌های خاکی: منطقه لشکرآباد یکی از قدیمی‌ترین مناطق اهواز است که تقدیم بیش از یک هزار شهید به انقلاب اسلامی و نیز پرورش جوانان ورزشکار مستعدی مانند حسین کعبی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان نمونه کوچکی از افتخارات این منطقه است.

جوادکاظم نسب(الباجی) نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات منطقه لشکرآباد اهواز به همراه هیئتی از این منطقه بازدید به عمل آورد.

در ابتدا زمین‌های خاکی منطقه که کاربری ورزشی دارند مورد بازدید قرار گرفت چند وقتی است که زمزمه تغییر کاربری این زمین‌ها به گوش می‌رسد در حالی که از دل همین زمین‌ها جوانان مستعدی راهی تیم‌های معروف و مشهور ورزشی شده‌اند.

ورزش بهتر است یا ثروت

اینکه پشت پرده تغییر کاربری این زمین‌ها سود و منفعتی برای برخی از اشخاص وجود دارد یا خیر مسئله مهمی است ولی مهم‌تر از آن نگاه جوانان و نوجوانانی است که برای گذران اوقات فراغت به آینده‌ مبهم این زمین‌ها خیره شده است.

الباجی در این بازدید به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از منطقه لشکرآباد جوانان مستعدی رشد کردند و وارد تیم‌های استقلال و نیز تیم‌های ملی شدند و توانستند نام ایران را با افتخار آفرینی در تیم‌هایشان بالا برند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم شهرداری و فرمانداری از تعدی دیگران به این زمین‌ها جلوگیری کند افزود: به آن دسته از افرادی که به جای توسعه میادین ورزشی درصدد محصور کردن این میادین هستند نباید اجازه ورود داده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم همه مسئولان برای محافظت از زمین‌های ورزشی موجود در منطقه لشکرآباد ورود کنند تا با تغییر کاربری این زمین‌ها شاهد بی‌عدالتی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه این نوع تغییر کاربری غیرقانونی است گفت: وقتی نمی‌توانیم شغلی برای جوانان و یا پارکی با امکانات کافی و فضای سبز مناسب ایجاد کنیم دیگر نباید زمین‌های ورزشی این جوانان را از دستانشان بگیریم این واقعا ظلم است.

به گزارش تسنیم بنابر گفته محمدرضا فکوریان شهردار منطقه 4 اهواز در نظر گرفته شده که حاشیه زمین‌های ورزشی فعلی این منطقه محل استقرار دست فروشان کوی علوی قرار گیرد.

بخش دوم- اهواز- منطقه لشکرآباد- زمین‌های حریم راه‌آهن، چندین دهه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود که پای آهنین قطار به کشور ما نهاده شد و سرانجام در برخی از شهر ها از جمله اهواز خطوط ریلی راه‌آهن برای جابه‌جایی مسافران و بارها احداث شد.

روزگاری با اندیشه ایجاد رفاه مردمی خطوط ریلی در شهرها ریشه دواند ولی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این اسب چموش آهنین نه تنها رفاه ایجاد نمی‌کند بلکه مسبب برخی از مشکلات مردمی در منطقه لشکرآباد اهواز شده است.

در بخشی از منطقه لشکرآباد که خطوط راه‌آهن ایجاد شده منازلی وجود دارد که بنا به گفته یکی از ساکنان، به دلیل برخی از مشکلات مرتبط با سند منزل که در انتظار تایید راه‌آهن است آنها اجازه گازکشی ندارند.

در بازدید نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از منطقه لشکرآباد که محدوده حریم راه‌آهن در آن واقع شده یکی از شهروندان علاوه بر اعلام نارضایتی گفت: از این منطقه حفاظت نمی‌شود به طوری که محل تجمع برخی از انسان‌های نابه‌هنجار شده است.

الباجی با اشاره به زمین‌هایی که بدون استفاده و بهره‌برداری صحیح توسط راه‌آهن سال‌ها رها شده‌ است بیان کرد: مسئولان راه‌آهن باید در این زمینه پاسخگو باشد و اگر نمی‌تواند کاری انجام دهد زمین‌ها را برای ایجاد فضایی مناسب به شهرداری محول کند.

وی افزود: راه آهن در این مکان نه تنها اراضی را بلکه مردم را نیز به حال خود رها کرده و نه امکانات و فضای سبز و نه حتی اجازه گازکشی را به آنها نمی‌دهد این مکان محل سارقین و افرراد شرور شده است.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه از این زمین‌ها می‌توان بهترین استفاده‌ها و حتی مرکز آموزشی راه‌آهن برای منطقه را ایجاد کرد ادامه داد: زیرساخت‌هایی در این منطقه وجود دارد که از بیت‌المال برای ساخت آن‌ها هزینه شده ولی اکنون این بیت‌المال در حال هدر رفتن است بنابراین راه‌آهن باید این موضوعات را تعیین و تکلیف کند.

وی به پیگیری وضعیت تا زمان تغییر موقعیت اشاره کرد و گفت: اقدام راه‌آهن به گونه‌ای است که گویی زمین‌ها را تسخیر کرده و توجه خاصی به مردم ندارد که نمونه‌ای از بی‌احترامی به شهروندان است بنابراین یا راه‌آهن کاری کند و یا زمین‌ها را به شهرداری و یا استانداری تحویل دهد.

الباجی با بیان اینکه وجود راه‌آهن خدمت به مردم است نه اذیت کردن مردم عنوان کرد: این زمین‌ها که در قلب شهر هستند می‌توانند بهترین کارایی را داشته باشند ولی به حال خود رها شده‌اند چرا مسئولان راه‎آهن به این قضیه توجه نمی‌کنند؟ مسئولان شهرداری طبق قانون حق ورود دارند ولی چرا مسئولان شهرداری برای تعیین و تکلیف این زمین‌های که به همین منوال رها شده‌اند تصمیمی نگرفته‌اند؟

مردم استان صادرکننده گاز محروم از گاز

وی به لزوم ورود مسسئولان شهرداری و راه‌آهن برای اخذ تصمیمی مناسب درباره این زمین‌ها اشاره کرد و افزود: اگر به جهانیان بگوییم که در مرکز استان ما گاز نیست به ما می‌خندند این در حالی است که منازل این محوطه گازکشی نشده‌اند بنابراین از مدیرعامل شرکت گاز می‌خواهم برای بررسی و تامین گاز شهری این مردم اقدامی کند.

موضوعی که به شدت خاطر افراد ساکن در آن منطقه را آزرده می‌کرد انباشت زباله‌ها و نخاله‌هایی است که علاوه بر غیرقابل تحمل کردن آن منطقه به دلیل بوی نامطبوع، سیمای محله را نیز نابود کرده است؛ فکوریان در جواب مردمی که به این وضع معترض بودند گفت: این نخاله‌ها و زباله‌ها در حریم راه‌آهن قرار دارد و تنظیف معابر برعهده شهرداری است.

اگرچه فکوریان گفت که مردم باید به شخصه رعایت کنند و زباله نریزند ولی باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که انجام امور شهروندیی که سلامت انسان را مورد تهدید قرار می‌دهد نباید در زمین دو نهاد یا دستگاه "پاسکاری" شود و لازم است هر چه زودتر این وضعیت نامطلوب ساماندهی شود.

به گزارش تسنیم شهروندان از وضعیت خانه‌هایشان و خرابی‌هایی که بر اثر لرزش حرکت قطارها ایجاد شده بود گله‌مند بودند برخی از شهروندان معتقدند که راه‌آهن باید بابت خسارات متحمل پاسخگو باشد و برخی نیز از ساخته شدن این خانه‌ها قبل از ایجاد راه‌آهن در این منطقه  صحبت می‌کردند از آنجا که ساخت راه‌آهن در مناطق شهری باید با فاصله‌ای بیش از 50 متر باشد و این فاصله در این منطقه رعایت نشده و در برخی از مکان‌ها حتی این فاصله کمتر از 20 متر است لذا باید این مسئله مشخص شود که آیا راه‌آهن در حریم این منطقه اقدام به ایجاد خطوط ریلی کرده و یا اینکه این منازل در حریم راه‌آهن ساخته شده‌اند.

الباجی در بازدیدی که از دو مدرسه منطقه لشکرآباد داشت اظهار کرد: وضعیت مدارس در مرکز استانی که قلب تپنده اقتصادی کشور به شمار می‌رود مناسب نیست و مدیر آموزش و پرورش و نیز مدیر نوسازی مدارس باید توجه بیشتری داشته باشند.

پارک حجاب منطقه لشکرآباد به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده

همچنین وی درباره پارک حجاب در این منطقه تصریح کرد: این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های اهواز و نیز جزو نخستین پارک‌های شهر بوده است که از حالت پارک خارج شده و اکنون شاهدیم که به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده است بنابراین از شهردار می‌خواهیم که پارک را از این حالت خارج کند و به کاربری سابقش تغییر دهد.

به گزارش تسنیم حال و روز بسیاری از مناطق استان خوزستان در یک کلام "خوب" نیست گویی حرکت مسئولان در زمینه ارائه خدمات مختلف شهروندی بر روی حالت "اسلوموشن" قرار گرفته چرا که هر چه می‌گذرد تغییر محسوس و ملموسی در حل مشکلات شهروندی مشاهده نمی‌شود.

وعده‌ و وعیدهایشان فقط در حد شعار است و گرنه چرا مردم مرکز استانی که قلب تپنده اقتصاد کشور است باید در حسرت حداقل‌ امکانات بوده به طوری که مردم استانی که صادرکننده گاز است از لوله‌کشی‌ گازی بی‌بهره‌ باشند.

امید است وجدان خفته برخی از مسئولان بیدار شده و با آن دسته از مسئولانی که دغدغه‌هایشان دغدغه‌های مردم است برای ساخت سرزمینی آباد همراهی کنند تا آسایش و رفاه مردمی که برای خدمت به آنها قسم یاد شده فراهم شود.


مرجع / تسنیم
برچسب ها: لشکرآباد
:
:
:
آخرین اخبار