تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۴۰۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته هجدهم لیگ برتر
شکست خانگی صنعت نفت آبادان مقابل استقلال تهران
تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در یک دیدار خانگی با نتیجه سه بر صفر مغلوب استقلال تهران شد
هفته هجدهم لیگ برتر – استادیوم تختی آبادان
یکشنبه 3 بهمن 95 – ساعت 16:45
صنعت نفت آبادان 0 – استقلال تهران 3
گل: مجتبی حقدوست (31) بهنام برزای (56) مجید حسینی (62)
داور: اشکان خورشیدی
کمک داوران: علی‌اکبر عظیم‌پور و علی دودانگه
اخطار: مجتبی ممشلی (صنعت‌نفت) - وریا غفوری، علی قربانی (استقلال)
تماشاگر: 15 هزار نفر

صنعت نفت آبادان: حسن هوری، مجتبی ممشلی، علی عبدالله زاده، حسین بغلانی، عزیز معبودی، گوی هیان کیم (66- بهادر عبدی)، محمدزبیر نیک‌نفس، حکیم نصاری، برونو اولیویرا (33- محمد پورمحمد)، رضا نوروزی (75- رضا جبیره) و محمد شادکام
سرمربی: فیروز کریمی

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی، رابسون جانواریو، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن (82- میعاد یزدانی)، امید ابراهیمی، مجتبی حقدوست (72- فرشید اسماعیلی)، بهنام برزای، کاوه رضایی و علی قربانی (88- عبدالعظیم گوگ)
سرمربی: علیرضا منصوریان

خلاصه بازی
تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در یک دیدار خانگی با نتیجه سه بر صفر مغلوب استقلال تهران شد.

بازی در میان شور و هیجان زیاد ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد و دوتیم در چند دقیقه ابتدایی نمایشگر بازی مهیجی بودند که با دو ضربه از برونو اولیویرا و امید ابراهیمی برای صنعت‌نفت و استقلال همراه بود، اما بازی به تدریج افت کرد و در ادامه این نیمه توپ در میانه میدان با پاس‌های اشتباه یاران دوتیم ردوبدل می‌شد.

استقلال تهران که اندک حرکات تهاجمی‌اش را از روی نفوذ و ارسال‌های وریا غفوری از منطقه چپ خط دفاعی صنعت‌نفت پایه‌گذاری می‌کرد، از همین راهکار به یک گل سالم و یک گل مردود اعلام شده در نیمه اول رسید. مجتبی حقدوست ارسال غفوری را تبدیل به گل استقلال کرد اما علی قربانی در پی سانتر غفوری با دست به توپ ضربه زد و گل این بازیکن توسط داور مردود اعلام شد تا نیمه اول با تک گل حقدوست به‌سود استقلال تمام شود.

نیمه دوم را صنعت‌نفت تهاجمی آغاز کرد و در دومین دقیقه از این نیمه صاحب یک فرصت تک‌به‌تک شد اما رضا نوروزی قدر این موقعیت طلایی را ندانست و توپ را با به بالای دروازه رحمتی زد تا بهترین شانس زردپوشان برای برگشتن به بازی از بین برود.

بازیکنان استقلال پس از تحمل فشار چند دقیقه‌ای تیم میزبان، بازی را به نیمه زمین تیم نفت کشاندند و به فاصله‌ی شش دقیقه از روی دو ضربه‌ی شروع مجدد به دوگل رسیدند. بهنام برزای دومین گلزن خوزستانی استقلال در این مسابقه، گل دوم بازی را برای تیمش زد و مجید حسینی مدافع جوان تیم میهمان نتیجه را سه بر صفر کرد تا استقلالی‌ها در ادامه این مسابقه با خیال آسوده به حفظ نتیجه بپردازند.

استقلال تهران با پیروزی در این مسابقه به رده چهارم جدول رسید و صنعت‌نفت در رده یازدهم باقی ماند.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): نفوذ و ارسال وریا غفوری از منطقه چپ خط دفاعی نفت آبادان به درون محوطه جریمه این تیم با ضربه روی پای مجتبی حقدوست بازیکن خوزستانی تیم استقلال همراه شد و آبی‌پوشان با این گل از میزبان پیش افتادند.

0-2 (استقلال): ارسال بلند امید ابراهیمی از یک ضربه آزاد به تیر دوم و ضربه سر بهنام برزای که از سوی بازیکنان نفت یارگیری نشده بود، باعث رقم خوردن دومین گل تیم میهمان شد.

0-3 (استقلال): این بار نوبت به مجید حسینی مدافع پیش‌تاخته استقلال رسید تا از ارسال امید ابراهیمی و تأثیرگذاری کاوه رضایی روی توپ نهایت استفاده را ببرد و با ضربه‌ای از فاصله نزدیک دروازه نفت آبادان را باز کند.

در حاشیه
* ظرفیت ورزشگاه از یک ساعت مانده به آغاز مسابقه تکمیل شد. یک جایگاه کوچک نیز به عنوان جایگاه هواداران تیم میهمان خالی ماند.
* فیروز کریمی قبل از شروع بازی سمت نیمکت استقلال رفت و با اعضای نیمکت این تیم به خوش و بش پرداخت.
* سیدمهدی رحمتی سمت نیمکت صنعت نفت رفت و با فیروز کریمی خوش و بش گرمی کرد.
* یک ماشین آتش‌نشانی و تعدادی آتش‌نشان در کنار زمین استقرار یافتند که تمامی بازیکنان دو تیم قبل از شروع مسابقه با یک شاخته گل سمت آنها رفتند و ضمن قدردانی از تلاش‌هایشان، از آنها به خاطر از دست رفتن چند تن از آتش‌نشانان قدردانی کردند و تسلیت گفتند.
* قبل از شروع بازی، به دلیل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، بازی با یک دقیقه سکوت آغاز شد و طی آن، همه حاضران در ورزشگاه به احترام آتش‌نشانان ایستادند.
* حسن هوری، رضا نوروزی و عزیز معبودی با حضور مقابل نیمکت استقلال، با علیرضا منصوریان خوش و بش کردند.
* هواداران صنعت نفت به خالی بودن یک جایگاه که مخصوص هواداران استقلال است اعتراض داشتند و معتقد بودند باید این جایگاه هم به هواداران زیادی که پشت در مانده‌اند اختصاص پیدا کند.
* در یکی از صحنه‌ها داور به دلیل اعلام خطا بازی را متوقف کرد و در شرایطی که صنعت نفتی‌ها قصد داشتند خیلی زود بازی را شروع کنند امید ابراهیمی توپ را با دست برداشت و به داور اعتراض کرد که این مساله با اعتراض بازیکنان صنعت نفت روبرو شد.
* در صحنه‌ای از بازی زبیر نیک‌نفس توپ را لو داد که این مساله باعث عصبانیت فیروز کریمی شد و او با لگد به بطری آبی که کنار زمین بود زد.
* برونو اولیویرا بازیکن برزیلی نفت در دقیقه 33 بازی بعد از چند اشتباهی که انجام داد از زمین بیرون آورده شد او که از این تصمیم سرمربی تیم ناراحت بود قصد داشتند به رختکن برود که کریمی به سرپرست تیم اعلام کرد او را برگرداند و روی نیمکت بنشاند.
* بعد از اینکه برونو به نیمکت بازگشت هواداران صنعت نفت او را مورد تشویق قرار دادند.
* رابسون جانواریو مدافع استقلال هنگامی که برونو اولیویرا  بازیکن صنعت نفت تعویض می‌شد به سمت هموطن خود رفت و با  او خوش و بش کرد.
* تعدادی از هواداران صنعت نفت روی ساختمان و دیوارهای اطراف ورزشگاه مستقر شدند که به نظر می‌رسید جایگاه آنها امنیت خوبی ندارد و این مساله توجه حاضران در ورزشگاه را به خود جلب کرد.
* نیمه دوم مسابقه زیر نور برگزار شد.
* پس از به‌ثمر رسیدن گل دوم استقلال تهران یک نارنجک در کنار سرمربی نفت آبادان منفجر شد.
* هواداران صنعت‌نفت در نیمه دوم در چند نوبت علیه فیروز کریمی و حسن هوری شعارهایی سر دادند.
* استقلال تهران که بازی رفت را به صنعت نفت آبادان باخته بود، این شکست را با گلرنی بازیکنان خوزستانی در آبادان جبران کرد.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار