تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک تأکید کرد:
لزوم احداث کشتارگاه صنعتی در شمال استان خوزستان
رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت کشتارگاه صنعتی 10 میلیارد تومان است، گفت: در صورت احداث کشتارگاه صنعتی، کشتارگاه‌های سنتی در شمال استان خوزستان تعطیل خواهند شد.

منوچهر شیخی امروز اظهار کرد: کشتارگاه‌های سنتی در مقایسه با کشتارگاهای صنعتی از کیفیت بهداشتی پایین‌تر و درآمد اقتصادی ضعیف‌تر برخوردار است.

وی با بیان اینکه صیانت از بهداشت عمومی و طیور از وظایف ذاتی این دستگاه نظارتی است، افزود: مطلوب ما کشتارگاه‌های صنعتی است چرا که در خدمات دهی و بهداشت در مقایسه با کشتارگاه‌های سنتی از وضعیت مناسب‌تری برخوردارند.

رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت کشتارگاه صنعتی 10 میلیارد تومان است، افزود: مجوز احداث کشتارگاه منطقه‌ای صنعتی دام توسط استاندار در شمال خوزستان به مسؤولان محلی اندیمشک پیشنهاد شده و مسؤولان شهرستان در تلاش هستند سرمایه‌گذاران مناسب از بخش خصوصی را برای احداث کشتارگاه ترغیب کنند.

وی گفت: در صورت ساخت کشتارگاه صنعتی کشتارگاه‌های سنتی شهرهای شمال خوزستان به دلیل نداشتن استاندارد و داشتن مخاطرات زیست محیطی تعطیل خواهند شد.

شیخی با اشاره به نظارت‌های انجام گرفته بر روی ذبح دام در کشتارگاه اندیمشک افزود: کشتارگاه شهرداری اندیمشک از وضعیت بهداشتی نسبتاً قابل قبول برخوردار است و همچنان نقایص عمده‌ای دارد که باید نسبت به به‌سازی وضعیت آن اقدام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار